آفتاب

دو تن از مسئولان ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله ترور شدند

دو تن از مسئولان ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله ترور شدند

ایسنا نوشت:

مقام‌های افغانستان از کشته شدن دو تن از مسئولان ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان پیش از مذاکرات رسمی انتخاباتی به ضرب گلوله خبر داده و اعلام کردند که تهدیدهای امنیتی طی برگزاری انتخابات آوریل 2014 وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشته شدن این دو معاون "عبدالله عبدالله"، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در پی آن رخ داد که دولت کابل در حال آماده کردن اولین انتقال دموکراتیک قدرت در پنج آوریل 2014 است. در حالی که 350 هزار تن از نیروهای افغان خود را آماده کنترل این کشور پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان می‌کنند.

"سید فاضل سنگ چارکی"، یکی از سخنگویان دکتر عبدالله گفت: تایید می‌کنم که دکتر همدرد مسئول ستاد انتخاباتی ما در هرات، به دست مردان مسلح کشته شد. علاوه بر این یکی دیگر از اعضای این تیم در این تیراندازی جان باخت.

سخنگوی پلیس هرات نیز این رویداد را تایید کرد و گفت: این دو تن به نام‌های ا"حمد همدرد" و "شجاع‌الدین" دو تن از مسئولان ستاد انتخاباتی دکتر عبدالله به ضرب گلوله مردان ناشناس کشته شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این تیراندازی را برعهده نگرفته است.

یکی از نزدیکان دکتر عبدالله نیز گفت: ما به نیروهای امنیتی اعلام کرده‌ بودیم که ممکن است تهدیدهای احتمالی بیشتری وجود داشته باشد اما متاسفانه علی رغم تدابیر امنیتی شدید و حضور نیروهای پلیس این رویداد صورت گرفت و دو تن از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به ضرب گلوله کشته شدند.

سخنگوی دکتر عبدالله افزود: این رویداد در آغاز مبارزات انتخاباتی یک نشانه بد محسوب می‌شود. حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان مراتب تسلیت خود را به دکتر عبدالله ابراز داشت و به وی تضمین داد که تحقیقات درباره این حمله صورت می‌گیرد. طالبان تهدید کرده که مبارزات انتخاباتی را برای برگزاری انتخابات 2014 افغانستان هدف قرار می‌دهد و پلیس و ارتش افغان با چالش بزرگی مواجه هستند. چرا که حمایت‌ها همزمان با کاهش نیروهای ناتو در افغانستان از آن‌ها کم می‌شود.

وزارت کشور افغانستان امیدوار است که 6431 حوزه رای گیری از 6845 حوزه رای گیری را برای این انتخابات باز کند.

5252

کد N96152

وبگردی