آفتاب

دو بانک بزرگ اروپایی بانک های رژیم صهیونیستی را تهدید کردند

دو بانک بزرگ اروپایی بانک های رژیم صهیونیستی را تهدید کردند

تهران - ایرنا - پایگاه خبری صهیونیستی ˈعاروتص شوعˈ به نقل از شبکه عبری زبان ˈوالاˈ اعلام کرد: دو بانک بزرگ اروپایی تهدید کردند که بانک های اسرائیلی که در شهرک سازی های اراضی اشغالی مشارکت می کنند را تحریم خواهند کرد.

به گزارش این پایگاه صهیونیستی ، بانک سوئدی ˈنوردیاˈ که بزرگ ترین بانک منطقه اسکاندیناوی است و بانک ˈدنسک بانکˈ نروژ اعلام کردند که با بانک های اسرائیلی که در شهرک سازی ها مشارکت دارند، تعامل نخواهند داشت.

دنسک بانک که پنج میلیون مشتری در دانمارک و شمال اروپا دارد و در پایگاه خبری خود فهرستی از شرکت های تحریم شده را منتشر کرده است. دو هفته قبل از این فهرست به روز شد و طبق گزارش پایگاه والا، نام بانک صهیونیستی ˈهاپوالیمˈ نیز در آن قرار گرفت.

عاروتص شوع افزود: دنسک بانک در سال 2010 نیز اعلام کرد، دو کنسرسیوم اسرائیلی ˈآفریقا اسرائیلˈ و ˈ Denya Cebusˈ را به خاطر مشارکت در ساختن واحدهای صهیونیست نشین در کرانه غربی فلسطین اشغالی را تحریم کرده است.

در همین حال، پایگاه خبری صهیونیستی والا افزود: بانک نوردیا از بانک های ˈلومیˈ و ˈمیزراهی تفاهوتˈ اسرائیل نیز خواسته تا درباره فعالیت هایشان در کرانه باختری شفاف سازی کنند.

یک مقام رژیم صهیونیستی در گفت و گو با این پایگاه خبری، از اقدام این دو بانک اروپایی به عنوان نمونه هایی از خطرات و مشکلات ناشی از تحریم اتحادیه اروپا علیه رژیم صهیونیستی یاد کرد و یادآور شد که این گونه تصمیم ها از سوی بخش خصوصی اروپا و شرکت های پرنفوذ و بزرگ اتخاذ شده و حتی در صورت اعتراض به دولت های متبوعه آنها، امکان به عقب بازگرداندن این تصمیم ها وجود ندارد.

وی همچنین پیش بینی کرد که این گونه تحریم ها علیه رژیم صهیونیستی در آینده گسترش یابد .

عاروتص شوع افزود: اروپا به صورت مداوم از ساخت و سازها در کرانه غربی و شرق بیت المقدس انتقاد کرده و چند ماه قبل راهکارهای جدیدی در جهت تحریم شخصیت های حقوقی و حقیقی فعال در اراضی فراتر از مرزهای سال 1949 منتشر کرد.

گزارش والا همزمان با هشدارهای ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا درباره ˈتحریم های جهانیˈ و سلب مشروعیت رژیم صهیونیستی در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات صلح منتشر شده است.

خاورم**9156**1651
کد N96083

وبگردی