آفتاب

تمرکز رهبر کره‌شمالی بر بازدیدهای نظامی

تمرکز رهبر کره‌شمالی بر بازدیدهای نظامی

خبرگزاری یونهاپ در گزارشی اعلام کرد، رهبر کره‌شمالی در ژانویه سال جاری میلادی دو سوم فعالیت‌های عمومی خود را به بازدیدهای نظامی اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، "کیم جونگ اون"، رهبر کره‌شمالی در ژانویه سال جاری میلادی در 9 فعالیت عمومی شرکت داشت که شش فعالیت مربوط به ارتش و فعالیتهای نظامی بود.

اگرچه بازدیدهای نظامی توسط کیم جونگ اون غیر عادی نیست اما پس از اعدام جانگ سونگ تائک، شوهر عمه خود در دسامبر سال گذشته میلادی اقدامات اخیرش شدیدا زیر ذره بین قرار دارد.

این بازدیدهای نظامی همچنین در حالی صورت می‌گیرد که کره شمالی ژست‌های صلح جویانه‌ای را به سئول نشان داده و از آمریکا و کره‌جنوبی خواسته تا مانورهای نظامی مشترک قریب الوقوع خود را لغو کند.

اوایل ماه گذشته میلادی کیم جون اون از پایگاه فرماندهی و سردخانه‌های وزارت نیروهای مسلح خلق کره شمالی دیدار کرد. وی همچنین در اجرای یک گروه نظامی نیز شرکت کرد.

همزمان با مانورهای نظامی زمستانی معمول که از اوایل دسامبر سال گذشته میلادی در جریان است، کیم جونگ اون از مانورهای یگان‌ نیروی هوایی و نیروهای ویژه کره شمالی نیز دیدن کرد.

سه فعالیت دیگر که به ارتش مربوط نمی‌شود، اعلام پیام سال نو میلادی، دیدن بازی دوستانه بسکتبال با مربی‌گری دنیس رادمن، ستاره سابق ان بی ای آمریکا برای تولد کیم جونگ اون و بازدید از یک موسسه علمی دولتی در پیونگ یانگ هستند.

کیم جونگ اون در واکنش به اقدامات بین المللی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ یانگ برای پرتاب موشک دوربرد خود در دسامبر سال 2012 میلادی، نشستی با مجریان قانون و ماموران پلیس در ژانویه سال 2013 میلادی داشت و به آن‌ها تاکید کرد تا شرایط امنیتی را تشدید کنند.

بازدیدهای نظامی اخیر کیم جونگ اون باعث این گمانه‌زنی‌ها شده که کره شمالی در پی ناآرامی‌های سیاسی به دنبال اتحاد داخلی است.

یکی از مقام‌های دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول گفت: فعالیت‌های اخیر کیم جونگ اون ظاهرا اقدامی برای تقویت روحیه نظامی و نشان دادن تعهدش به امنیت ملی است. همچنین به نظر می‌آید که کیم جونگ اون با این فعالیت‌ها قصد دارد که ثبات حکومتش را به دنبال اعدام شوهر عمه‌اش نشان دهد.

انتهای پیام

کد N95877

وبگردی