آفتاب

ارتش عراق برای حمله گسترده به فلوجه آماده می‌شود

ارتش عراق برای حمله گسترده به فلوجه آماده می‌شود

در حالی که نیروهای ارتش عراق آماده عملیات گسترده برای پاکسازی شهر فلوجه از گرو‌ه‌های تروریستی می‌شوند فرماندهی "عملیات دجله" اعلام کرد که امیر داعش در کرکوک در حمله نیروهای ارتش به این شهر کشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، نیروهای ارتش عراق در حال آماده شدن برای انجام حمله گسترده به شهر فلوجه در استان غربی الانبار هستند که بنا به گفته برخی مسئولان امنیتی و سربازان عراقی از مدتی قبل به اشغال گروه‌های مسلح وابسته به القاعده درآمده است.

یکی از مسئولان عراقی در این خصوص گفت: نیروهای امنیتی در حال آماده شدن برای حمله به شهر فلوجه و پایان دادن به حضور گروه‌های مسلح در این شهر هستند. این در حالی است که برخی از ساکنان شهر فلوجه اعلام کردند تمامی رواه‌های ارتباطی این شهر با اطراف آن به طور کامل قطع شده و نیروهای ارتش در اطراف شهر فلوجه مستقر شدند.

همچنین براساس طرح ارتش عراق برای پاکسازی شهر فلوجه از القاعده قرار است حملات هوایی گسترده‌ای علیه این شهر صورت گرفته و همزمان با آن حمله زمینی نیز به فلوجه آغاز شود. در این حمله یگان‌های عملیات ویژه عراق مشارکت می‌کنند.

پیشتر نوری مالکی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که به خاطر ضرورت بازگشت مهاجران از شهر فلوجه به این شهر و لزوم پاکسازی القاعده از فلوجه ورود ارتش به این شهر الزامی است.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات دجله روز شنبه اعلام کرد: یکی از رهبران گروه تروریستی "داعش" در حمله نیروهای ارتش به مناطق جنوب غربی کرکوک کشته شد.

بنا به گزارش فرماندهی عملیات دجله در عملیات امنیتی گسترده در نوار مرزی میان کرکوک و استان صلاح‌الدین امیر داعش در کرکوک کشته و معاون وی نیز زخمی شد.

انتهای پیام

کد N95876

وبگردی