آفتاب

نخست‌وزیر لیبی با رییس‌جمهوری مصر دیدار کرد

نخست‌وزیر لیبی با رییس‌جمهوری مصر دیدار کرد

نخست‌وزیر لیبی که برای دیدار با مسئولان بلندپایه مصری به قاهره رفته است، با رییس‌جمهوری موقت مصر دیدار کرد.

نخست‌وزیر لیبی که برای دیدار با مسئولان بلندپایه مصری به قاهره رفته است، با رییس‌جمهوری موقت مصر دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی زیدان، نخست‌وزیر لیبی در دیدارش با عدلی منصور، رییس‌جمهوری موقت مصر با وی درباره روابط و همکاری‌های دوجانبه بین طرابلس و قاهره به ویژه با توجه به حادثه ربوده شدن چند دیپلمات مصری در لیبی بحث و گفت‌وگو کرد.علی زیدان در این دیدار با اشاره به این حادثه بر مستحکم بودن روابط دو کشور تأکید کرد.

ایهاب بدوی، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر درباره این دیدار گفت، رییس‌جمهوری مصر در دیدارش با زیدان گفت که فراخوانده شدن دیپلمات‌های سفارت مصر از طرابلس به کشورشان اقدامی امنیتی و پیشگیرانه است که به منظور حفظ امنیت آن‌ها و خانواده‌هایشان صورت گرفته و در آینده نزدیک این دیپلمات‌ها به لیبی بازخواهند گشت.

سخنگوی رییس‌جمهوری مصر افزود، عدلی منصور در این دیدار همچنین بر علاقمندی و تاکید کشورش بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه خود با لیبی در تمامی زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و سرمایه‌گذاری تاکید کرد و خواستار توجه دولت لیبی به کارگران مصری در این کشور و بهبود بخشیدن به اوضاع و شرایط کار و زندگی آن‌ها شد.

علی زیدان نیز بر علاقمندی کشورش به حفظ و گسترش روابط خود با مصر در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

نخست‌وزیر لیبی و رییس‌جمهوری موقت مصر در این دیدار همچنین در خصوص مسائل مشترک بین دو کشور در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه مسأله کنترل مرزهای زمینی مشترک بین دو کشور با هدف تحقق و حفظ امنیت و ثبات بحث و رایزنی کردند.

انتهای پیام

کد N95869

وبگردی