آفتاب

آغاز انتخابات سراسری در تایلند

آغاز انتخابات سراسری در تایلند

انتخابات سراسری تایلند امروز (یکشنبه) ساعت هشت صبح (به وقت محلی) و در بحبوحه نگرانی‌های احتمالی بروز خشونت‌ها و درگیری‌ها از سوی مخالفان ضد دولتی برای ایجاد اختلال در این روند آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، رای گیری امروز تا ساعت 15 (به وقت محلی) ادامه دارد و 93 هزار و 305 حوزه رای گیری در 375 منطقه آماده اخذ رای از 77 / 48 میلیون رای دهنده واجد شرایط هستند. گمان می‌رود که این انتخابات با مشکلاتی همراه باشد.

کمیسیون انتخابات تایلند شنبه شب تصمیم گرفت تا این انتخابات را در تمامی حوزه‌های رای گیری در ناحیه لاکسی در بانکوک پایتخت این کشور و در پی درگیری‌ها میان حامیان دولت معروف به پیراهن قرمز‌ها و معترضان دولت این کشور لغو کند؛ درگیری که هشت زخمی بر جای گذاشت.

علاوه بر این نگرانی‌هایی از بروز درگیری‌ها در این ناحیه همزمان با رای گیری وجود داشت و بنابراین دولت تصمیم گرفت این حوزه‌ها را در ناحیه مذکور ببندد.

سوته تائوک سوبان، رهبر معترضان ضد دولتی تایلند خواستار برگزاری راهپیمایی گسترده در روز یکشنبه شب تا پایتخت را به طور کامل فلج کند و از حضور رای دهندگان در پای صندوق‌های رای گیری جلوگیری به عمل آورد.

وی در چند روز قبل در خیابان‌های بانکوک به راهپیمایی پرداخته تا مردم را برای پیوستن به این جنبش اعتراضی علیه دولت تایلند بسیج کند. علاوه بر این ارسال برگه‌های رای گیری در استان‌های جنوبی تایلند توسط معترضان ضد دولتی با ممانعت مواجه شده است.

هنوز این مساله پابرجاست که آیا تایلند قادر است این انتخابات را به نحو خوبی پیش ببرد و چه تعداد رای دهنده در نهایت موفق خواهند شد تا با وجود ممانعت معترضان آراء خود را به صندوق بیاندازند.

آبهیسیت وجاجیوا، رهبر حزب دموکرات تایلند پیشتر گفته بود که روز یکشنبه در انتخابات شرکت نمی‌کند و این روند را مغایر با قانون اساسی اعلام کرده است. اما اعضای حزب دموکرات که این انتخابات را تحریم کرده‌اند آزادند تا آراء خود را به صندوق‌های رای بیاندازند یا از این کار اجتناب کنند.

علاوه بر این یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر دولت موقت تایلند امروز صبح رای خود را در حوزه رای گیری مدرسه کلونگ لامچیاک در نزدیکی محل اقامتش در بانکوک انداخت.

ارتش تایلند نیز نیروهای خود را برای نظارت بر 10 حوزه رای گیری در پایتخت در جریان این انتخابات مستقر کرده است.

حدود 165 نیروی پلیس حین حضور شیناواترا در حوزه رای گیری مذکور وی را اسکورت می‌کردند.

انتهای پیام

کد N95859

وبگردی