آفتاب
با موافقت مجلس

20 درصد منابع صندوق توسعه در بانک‌ها سپرده‌گذاری ارضی می‌شود

20 درصد منابع صندوق توسعه در بانک‌ها سپرده‌گذاری ارضی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صندوق توسعه ملی اجازه دادند تا 20 درصد از منابع خود را نزد بانک‌های داخلی خصوصی و دولتی سپرده‌گذاری ارضی کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح روز یکشنبه بند «ب» تبصره پنج لایحه بودجه در بخش درآمدی را به تصویب رساندند.

این بند خلاف برنامه بودجه به همین دلیل به رای نمایندگان گذاشته شد و آن‌ها با 173 رای موافق، 19 رای مخالف و 15 رای ممتنع از مجموع 242 نماینده حاضر در مجلس با این بند موافقت کردند.

مطابق این مصوبه به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود تا 20 درصد از منابع خود را نزد بانک‌های داخلی خصوصی و دولتی سپرده‌گذاری ارضی کند.

سود حاصل از سرمایه‌گذاری به حساب صندوق واریز و مجددا جهت اهداف صندوق به کار گرفته می‌شود. وجوه ارضی که از این محل در بانک‌های داخلی سپرده‌گذاری می‌شود، تحت هیچ شرایطی قابل فروش به بانک مرکزی نیست.

همچنین نمایندگان بند ج تبصره پنج لایحه بودجه را علی‌رغم این که با برنامه مغایرت دارد با 160 رای موافق، 18 رای مخالف و 10 ممتنع از مجموع 242 نماینده حاضر به تصویب رساند.

مطابق این مصوبه اصلاحیه‌ای در تبصره دو بند ح ماده 84 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه انجام شد بطوری که مقرر گردید در حساب‌های مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور حساب‌های صندوق نزد بانک مرکزی نگهداری شود.

انتهای پیام

کد N95829

وبگردی