آفتاب

برگزاری انتخابات سراسری در تایلند/ یینگلاک شیناواترا رای خود را در صندوق انداخت

برگزاری انتخابات سراسری در تایلند/ یینگلاک شیناواترا رای خود را در صندوق انداخت

رسانه ها از برگزاری انتخابات سراسری در تایلند و شرکت یینگلاک شیناواترا نخست وزیر در این انتخابات خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شینهوا از برگزاری انتخابات سراسری تایلند در امروز یکشنبه از ساعت هشت صبح همزمان با افزایش ناآرامی ها در این کشور، تحریم انتخابات از سوی مخالفان و نگرانی درباره به خشونت کشیدن انتخابات از سوی اپوزیسیون خبر داد و گزارش داد رای گیری تا ساعت 15 ادامه دارد.

همزمان با استقرار نیروهای گسترده پلیس در 10 حوزه رای گیری در پایتخت، یینگلاک شیناواترا و نخست وزیر دولت موقت تایلند رای خود را در حوزه رای گیری مدرسه کلونگ لامچیاک در نزدیکی محل اقامتش در بانکوک انداختند.

این رسانه چینی در ادامه از فعالیت 93 هزار و 305 حوزه رای گیری در 375 منطقه آماده اخذ رای در این انتخابات خبر داد و گزارش داد در پی زخمی شدن هشت نفر در جریان درگیری میان حامیان دولت معروف به پیراهن قرمز‌ها و معترضان دولت این کشور در تمام حوزه‌ های رای گیری در ناحیه لاکسی در بانکوک پایتخت این کشور لغو شد.

این انتخابات درحالی برگزار می شود که سوته تائوک سوبان رهبر معترضان ضد دولتی تایلند در فراخوانی با تاکید بر لزوم برگزاری راهپیمایی گسترده از رای دهندگان تایلندی خواسته تا در انتخابات شرکت نکنند.

آبهیسیت وجاجیوا رهبر حزب دموکرات تایلند نیز از شرکت نکردن خود در انتخابات امروز یکشنبه خبر داده و روند انتخابات را مغایر با قانون اساسی اعلام کرده است.

کد N95590

وبگردی