آفتاب

رئیس سازمان اوقاف: هدایت مردم به سوی نور مهمترین وظیفه قاریان و حافظان قرآن است

رئیس سازمان اوقاف: هدایت مردم به سوی نور مهمترین وظیفه قاریان و حافظان قرآن است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که قرائت قرآن باید مقدمه تدبر در آن باشد،گفت: خارج کردن مردم از ظلالت و هدایت به سمت نور مهم ترین وظیفه، قاریان و حافظان قرآن و تدبر کنندگان واقعی در قرآن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی امروز شنبه در مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم مقطع شکوفه ها ( ویژه پسران) که در تالار فرهنگ تهران برگزار شد، با تبریک آغاز دهه فجر اظهار داشت: در سایه قرآن، نظام اسلامی به وجود آمد و فرزندان این مرز و بوم با قرآن آشنایی پیدا کردند و برای جوانان و نوجوانان ما الگو شدند و در مسابقات بین المللی هم رتبه کسب کردند.

وی گفت: هدف از قرائت، حفظ قرآن، آیا فقط تقدیر و تشکر است، قطعا این چنین نیست و آشنایی با قرآن کریم ضروری است و تدبر و آشنایی با قرآن بدون قرائت امکان نخواهد داشت.

محمدی با اشاره به شأن نزول قرآن کریم و جایگاه این کتاب آسمانی در نزد مسلمانان خاطرنشان کرد:تلاوت و قرائت باید دستاویزی برای تدبر و تفکر در قرآن کریم باشد وباید برای رسیدن به رضای خدا، تامل و تدبر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اضافه بر تدبر، باید متذکر شویم و از خواب غفلت و بی توجهی خود را خارج کنیم چرا که تلاوتی که تدبر و تدبری که در آن تذکر نباشد، فایده ای ندارد.

نماینده ولی فقیه سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: بهترین شکر الهی این است که به قرآن کریم عمل کنیم و در زندگی خصوصی و فردی مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: اگر مجموع دستورات الهی را در زندگی رعایت کنیم، بخشی از تدبر در قرآن خواهد بود و وظیفه ما و قاریان این است که دیگران را به این مسیر سوق دهیم.

محمدی همچنین با اشاره به سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: شما که به برکت انقلاب به این امر الهی نایل شده اید، دیگران را کمک کنید و آنها را به امر الهی آشنا کنید.

وی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید، خارج کردن مردم از تاریکی ها، سرگرمی و ضلالت و هدایت آنها به سوی نور را مهم ترین وظیفه قاریان و حافظان قرآن و تدبر کنندگان واقعی در قرآن دانست.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امام راحل(ره) به این مهم عمل کرد و ملت را از دوران ظلمت شاهنشاهی خارج و به راه عزت و شرف و سربلندی هدایت کرد.

وی متذکر شد: ایران در زمان طاغوت، زیر سلطه طاغوت و امریکا بود و در همین نزدیکی، جاسوسخانه و مرکز هدایت جاسوسی (سفارت امریکا) در ایران بود، چرا که به حسب ظاهر شاه حکومت می کرد، اما حکومت واقعی در دست آنها بود.

محمدی با یادآوری دوران ستم شاهی و نقش بی بدیل حضرت امام(ره) در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خاطرنشان کرد: من از قاریان و خانواده آنها درخواست می کنم که اعضای خانواده و بستگان خود را تشویق کنند و این برنامه های قرآنی را در بین بستگان خود اجرا کنند.

رئیس سازمان اوقاف گفت: به برکت همین جلسات قرآنی، تعدادی از جوانان همراه امام شده و شهید شدند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی همچنین خواستار توجه به برپایی جلسات و مسابقات قرآنی در مساجد و محلات شد و اضافه کرد: امیدواریم که خداوند متعال به همه ما این توفیق را عطا کند که در مسیر عزت و شرف قدم برداریم.

در پایان این مراسم، جوایز نفرات برتر سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن از سوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اهدا شد.

کد N95459

وبگردی