آفتاب

رسایی از برگزاری جلسه نوبت شب مجلس بشدت انتقاد کرد

رسایی از برگزاری جلسه نوبت شب مجلس بشدت انتقاد کرد

تهران-ایرنا- حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه نوبت سوم (امشب) مجلس برای بررسی لایحه بودجه 93 بشدت انتقاد کرد و گفت که مصوبات این جلسه مشروعیت ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا؛ حمید رسایی در جلسه علنی امشب مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 73 قانون اساسی گفت: براساس ماده 101 آیین نامه حداکثر مدت برای هر جلسه رسمی 4 ساعت است که یکسره یا با فاصله تنفس انجام می شود مگر در موارد ضروری که به تشخیص رییس و تصویب مجلس خواهد رسید.

وی تاکیدکرد: بر اساس ماده 187 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی جلسات مجلس برای رسیدگی به بودجه سالیانه حداقل روزی 4 ساعت برگزار می شود.

وی گفت: آرای اخذ شده در نوبت سوم صحن مجلس مشروعیت ندارد زیرا در ماده 101 آیین نامه آمده است که امکان دارد نشست علنی کمتر از 4 ساعت برگزار شود، و این موضوع به رأی نیاز ندارد، اما بر اساس ماده 187 آیین نامه در زمان بررسی لایحه بودجه نمی توان قاعده ماده 101 را جاری کرد، از این رو برای برگزاری نشست بیش از 4 ساعت باید رأی گیری شود.

رسایی اظهار داشت: امشب به علت یک رای کمتر، پیشنهاد واگذاری دو باشگاه پایتخت به بخش خصوصی رأی نیاورد، ولی اگر افراد به صورت کامل حضور داشتند این پیشنهاد ممکن بود رای بیاورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این سوال مطرح است که آیا هیات رییسه می تواند با استناد به ماده 187 نشست امروز را تا ساعت 12 شب ادامه دهد؟

رسایی با یادآوری این که آرای نوبت سوم مجلس مشروعیت ندارد اظهار داشت: از سویی دیگر شاهد بودیم که در آغاز شیفت سوم اسامی غایبان و متاخرین قرائت شد که این موضوع هم براساس ماده 101 غیرقانونی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: برداشت تمام اعضای هیات رئیسه بر برگزاری این جلسه بوده است.

وی گفت: از طرف دیگر قبل از آغاز شیفت سوم هیات رئیسه اقدام به رأی گیری از نمایندگان کرد.

سیام**9121**1449
کد N95453

وبگردی