آفتاب

زنگ خطر اتحادیه اروپا برای اسرائیل

زنگ خطر اتحادیه اروپا برای اسرائیل

ایرنا نوشت:

اقدام اتحادیه اروپا در جهت تحریم های فزاینده علیه رژیم صهیونیستی و چشم انداز تبعات اقتصادی منفی آن مقامات و جامعه تجاری رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.
خبرگزاری ˈفرانسهˈ به نقل از روزنامه صهیونیستی ˈهاآرتصˈ نوشت: کابینه اسرائیل قرار است به منظور اتخاذ راهبردی علیه کمپین فزاینده بین المللی در جهت تحریم مبادلات تجاری با اسرائیل طی روزهای آینده تشکیل جلسه دهد.

گروهی از تجار برجسته رژیم صهیونیستی به صورت علنی ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر این رژیم را تحت فشار قرار داده اند که به منظور حفظ اقتصاد از خطر فروپاشی با فلسطینیان صلح کند.

در آخرین تحولات مربوطه، نروژ پنجشنبه گذشته دو شرکت صهیونیستی درگیر در شهرک سازی های شرق بیت المقدس را در فهرست سیاه قرار داد.

برپایه این گزارش، رخدادهای اخیر نشان دهنده موفقیت کمپین تحریم روابط تجاری با عوامل مرتبط با شهرک سازی در اراضی اشغالی است که طی جنگ شش روزه سال 1967 به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد. جامعه بین المللی این اقدام رژیم صهیونیستی را غیر قانونی می داند.

در این میان، اتحادیه اروپا اخیرا هرگونه کمک مالی به شخصیت های حقیقی و حقوقی رژیم صهیونیستی که پا را از مرزهای سال 1967 فراتر گذاشته اند ممنوع کرد که همین مسئله زنگ هشدار فزاینده ای را برای این رژیم به صدا درآورده است.

طبق این گزارش، ˈلارس فابورگ آندرسنˈ سفیر اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی هفته گذشته گفت: علاوه بر این اقدام هماهنگ اتحادیه اروپا، ساخت و سازهای مداوم اسرائیل باعث اقدام خودجوش بخش های خصوصی در جهت تحریم محصولات و خدمات مرتبط با شهرک سازان شده است.

به گفته وی سرعت ابتکار عمل اروپا در جهت برچسب گذاری مجزا و مشخص کردن کالاهای تولید شده در این شهرک ها با هر بار اعلام خبر شهرک سازی افزایش می یابد.

ˈیعیر لاپیدˈ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته هشدار داد: شکست مذاکرات کنونی سازش با فلسطین می تواند به تقویت این تحریم ها و لغو سرمایه گذاری های خارجی منتهی شده، و به تبع آن آسیب به اقتصاد اسرائیل را در پی داشته باشد.

برپایه این گزارش ، اقتصاد فلسطین اشغالی که 33 درصد آن را مبادلات خارجی با اتحادیه اروپا تشکیل می دهد تا حد زیادی به صادرات وابسته است.

لاپید افزود: اروپا بازار مهم ما است و حتی 20 درصد کاهش در روابط تجاری با اروپا به منزله از دست رفتن فوری 9 هزار و 800 فرصت شغلی است.

به گفته وی، حتی تحریم محدود از جانب اروپا نیز توسط تمام ساکنان فلسطین اشغالی قابل حس خواهد بود و افزایش هزینه های زندگی را برای آن ها به همراه خواهد داشت.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی افزود: در نتیجه این اقدام، صادرات اسرائیل هر ساله 20 میلیون شکل (معادل 5 میلیارد و 700 میلیون دلار) کاهش و تولید ناخالص ملی در حدود 11 میلیون شکل تنزل خواهد یافت.

ˈسازمان آزادیبخش فلسطینˈ ماه مه (اردیبهشت - خرداد) گذشته رقم واردات سالیانه اتحادیه اروپا از کالاهای تولید شده در شهرک های صهیونیستی را معادل 229 میلیون یورو اعلام کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که برخی شرکت های صهیونیستی با هدف فرار از مالیات، برخورداری از اجاره بهای پایین و وام های با بهره اندک در اراضی اشغالی مستقر شده اند، برخی دیگر از شرکت های صهیونیستی با اهداف ایدئولوژیک نسبت به این کار اقدام کرده اند.

52261

کد N95431

وبگردی