آفتاب
تابش در تذکری:

برگزاری جلسه نوبت شب مجلس بدون رای نمایندگان موضوعیت قانونی ندارد

برگزاری جلسه نوبت شب مجلس بدون رای نمایندگان موضوعیت قانونی ندارد

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت که برگزاری جلسه نوبت شب مجلس بدون رای نمایندگان موضوعیت قانونی ندارد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت که برگزاری جلسه نوبت شب مجلس بدون رای نمایندگان موضوعیت قانونی ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا تابش در جلسه علنی امشب (شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری مستند به مواد 24، 101، 104 و 187 آیین‌نامه داخلی مجلس و همچنین اخطار نسبت به اصل 73 قانون اساسی، گفت: قبل از برگزاری جلسه نوبت شب دوستان تذکرات زیادی دادند و اعلام آمادگی کردند که در جلسه شب شرکت کنند اما با مکانیزمی که در آیین‌نامه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: آقای ندیمی هم گفتند که کسی کارمند و کارگر فرد دیگری نیست. هیات رییسه هم قسم خورده که آیین‌نامه را اجرا کند. طبق آیین‌نامه نیز حداقل ساعت جلسات در بودجه چهار ساعت است اما در جای دیگر آمده اگر قرار بود جلسات از چهار ساعت بیشتر باشد باید با رای مجلس باشد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس خاطرنشان کرد: مجلس نماد مردم‌سالاری است و به دیکتاتوری و استبداد تو دهنی می‌زند بنابراین اگر بدون توجه به رای نمایندگان تصمیمی گرفته شود کاری از پیش نمی‌بریم.

وی اضافه کرد: به نظر من تصمیمی که برای برگزاری جلسه شب مجلس بدون رای و نظر نمایندگان گرفته شد موضوعیت قانونی ندارد و باید به رأی و تفسیر نمایندگانی که در جلسه شب شرکت نکردند احترام بگذاریم لذا اعلام اسامی آنها به عنوان غایب درست نبود.

محمدحسن ابوترابی‌فرد که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: رییس جلسه بر اساس برداشتش از آیین‌نامه عمل می‌کند حتی اگر اشتباه کرده باشد. من هم برای اینکه خطا نکرده باشم از رییس مجلس، آقای باهنر و سایر اعضای هیات رییسه نظر گرفتم. برداشت تمام اعضا این است که حداقل مدت جلسه چهار ساعت است و ادامه آن با نظر هیات رییسه و ریاست جلسه امکان‌پذیر است.

نایب رییس مجلس خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان و شخص شما (تابش) بیانگر این اراده و همکاری است. ما هر قدر با اتخاذ نظر دوستان عمل کنیم بهتر است. من هم نخواستم فردی تصمیم بگیرم اما اعضای هیات رییسه در این باره اتفاق نظر داشتند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: مشی هیات رییسه این نیست که مقابل نظر همکاران موضع بگیریم بنابراین برای اینکه در محضر شما باشیم قبل از رسمیت جلسه رای‌گیری کردیم و دوستان توافق داشتند که جلسه را ادامه دهیم.

انتهای پیام

کد N95265

وبگردی