آفتاب
در پی همکاری دولت سوریه/

صدها غیرنظامی از اردوگاه یرموک دمشق تخلیه شدند

صدها غیرنظامی از اردوگاه یرموک دمشق تخلیه شدند

تهران – ایرنا – یک گروه فلسطینی هم پیمان دولت سوریه روز شنبه اعلام کردکه سازمان های امدادرسانی در این کشور صدها تن را از اردوگاه یرموک در حومه دمشق که در اشغال تروریست هاست، بیرون برده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت،این یک مورد نادر از هماهنگی میان دولت و گروه های تروریستی به شمار می رود.

فراهم آوردن امکان دسترسی گروه های امدادگر به حدود 250 هزار تن از مردم به دام افتاده درمیان درگیری های داخلی سوریه، یکی از اهداف مذاکرات صلح بودکه هفته گذشته در ژ‍نو سوییس برگزار شد و روز جمعه بدون هیچ نتیجه ای قابل توجهی موقتا پایان یافت.

به رغم مذاکرات طولانی، دو طرف نتوانستند در باره عبور یک کاروان امدادی برای رساندن کمک به 2500 نفر به دام افتاده در بخش قدیمی شهر حمص که سومین شهر بزرگ سوریه به شمار می رود و هیچ گونه دسترسی به مواد غذایی و دارویی ندارند، به توافق برسند.

ˈانور رجاˈ سخنگوی جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل، که در یرموک فعالیت می کند، گفت که این گروه روزهای جمعه و شنبه با سازمان هلال احمرعربی سوریه برای بیرون بردن صدها تن از ساکنان حومه دمشق به هماهنگی دست یافته است.

بر اساس بیانیه گروه نظارتی دیده بان حقوق بشر سوریه، افراد تخلیه شده به چند بیمارستان دولتی و یک بیمارستان تحت مدیریت هلال احمر انتقال داده شده اند.

امکان دسترسی به هلال احمر برای تایید جزییات این عملیات وجود نداشت.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، دستکم 15 تن به علت سوء تغذیه در یرموک جان سپرده اند که در اصل یک اردوگاه پناهندگان فلسطینی است که اکنون 18 هزار فلسطینی و شماری سوری در آن سکونت دارند.

کنشگران مخالف دولت سوریه، دمشق را به سوء استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی متهم می کنند. اما دمشق می گوید تروریست ها به سوی کاروان های حامل کمک تیراندازی می کنند و نگران دستیابی گروه های تروریستی مسلح به تدارکات امدادی است.

، Anwar Raja ،

مترجمام**1486**1856
کد N95234

وبگردی