آفتاب

انتقاد ندیمی از عدم رای‌گیری برای برگزاری جلسه نوبت شب مجلس

انتقاد ندیمی از عدم رای‌گیری برای برگزاری جلسه نوبت شب مجلس

یک عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 93 از هیات رییسه به دلیل عدم رای‌گیری برای ادامه برگزاری جلسه علنی در نوبت شب انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایرج ندیمی در پایان جلسه علنی نوبت عصر امروز در تذکری آیین‌نامه‌ای، گفت: هیات رییسه مکلف به رعایت آیین‌نامه است و اداره جلسات مجلس به شرط رعایت مواد آیین‌نامه مشروعیت پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اداره جلسات بدون رعایت آیین‌نامه مشروعیت ندارد، گفت: همه ما مکلف به رعایت آیین‌نامه هستیم. در ماده 101 بر این موضوع تاکید شده که جلسات مجلس بیش از چهار ساعت نباید ادامه پیدا کند و در صورت رخ دادن چنین امری باید رییس جلسه آن را پیشنهاد داده و از نمایندگان رای‌گیری کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 93 افزود: ما نمی‌گوییم که جلسه نوبت شب برگزار نشود بلکه تاکیدمان بر رعایت آیین‌نامه است. شما (ابوترابی‌فرد) حق ندارید از لحاظ اداره‌کننده جلسه، خود را رییس و ما را کارمند بدانید.

ندیمی خطاب به هیات رییسه گفت: این اشکال از مجلس هشتم به وجود آمده است که کسانی که آن بالا و در جایگاه هیات رییسه می‌نشینند فکر می‌کنند که سایر نمایندگان کارمندشان هستند. این درست نیست. ما همه در برابر قانون یکسان هستیم و باید آیین‌نامه را اجرا کنیم.

به گفته وی، آیین‌نامه هیچ اجازه‌ای به رییس مجلس و رییس جلسه برای تصمیم‌گیری شخصی و بدون رعایت مفاد آیین‌نامه را نداده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد رییس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: بررسی بودجه موضوعی نیست که تنها به سال 92 اختصاص داشته باشد.

وی به تذکر مشابه تابش عضو دیگر کمیسیون تلفیق اشاره و اظهار کرد: آقای تابش نیز در زمانی عضو هیات رییسه مجلس بودند و ایشان نیز اذعان دارند که در همه ادوار مجلس برای بررسی بودجه و ادامه جلسات رای‌گیری صورت نمی‌گیرد.

ابوترابی‌فرد گفت: ‌اگر ملاک شما برای دادن تذکر بند 101 آیین‌نامه است باید بدانید که در این بند ذکر شده است که حداقل زمان برگزاری جلسات چهار ساعت است. اگر اعتراضی وجود داشت طبیعتا باید آن را برای برگزاری جلسه در نوبت بعدازظهر نیز اعلام می‌کردید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رییس مجلس و سایر اعضای هیات رییسه برداشت‌شان از آیین‌نامه این است که حداقل زمان برگزاری جلسات در زمان بررسی بودجه چهار ساعت است و هیات رییسه متناسب با این موضوع می‌تواند زمان برگزاری جلسات را افزایش دهد.

ابوترابی‌فرد در پایان گفت: با نگاه به این موضوع، مجلس در نوبت شب طبق اعلام قبلی رییس مجلس جلسه دارد که این جلسه ساعت 18:30 آغاز می‌شود.

انتهای پیام

کد N95190

وبگردی