آفتاب
واعظی در جمع خبرنگاران:

شرکت‌ها به جای دادن پهنای باند به مردم مشتری‌ را افزایش می دهند/ بررسی دوباره فیلترینگ "وی چت"

شرکت‌ها به جای دادن پهنای باند به مردم مشتری‌ را افزایش می دهند/ بررسی دوباره فیلترینگ "وی چت"

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه اینترنت سیاست یک به هشت را در پیش گرفته‌ایم و قصد داریم به هیچ وجه بیشتر از هشت مشتری به یک خط ندهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر شنبه 12 بهمن در حاشیه مراسم ختم خواهر مرتضی بانک سرپرست نهاد ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که قرار بر این بوده مخابرات بخشی از مبالغی که از مردم دریافت کرده برگرداند، گفت: مخابرات این مبلغ را در اولین فرصت بر می‌گرداند و خودشان نیز متعهد شدند مبلغی را که طی آن دو ماه اضافه گرفته‌اند، برمی‌گردانند.

واعظی در مورد فیلترینگ نیز گفت: دولت در آن شورا  شش عضو دارد و ما نیز جلسه‌ای با حضور وزرا داشته‌ایم و مقرر شد در آن شورا سیاست‌های دولت بیشتر اعمال شود.

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه طی چند روز اخیر سرعت اینترنت پایین آمده و شهروندان از این موضوع نگرانند، اظهار داشت: سرعت اینترنت کند نشده بلکه موضوع این است که ما پهنای باند را اضافه کردیم اما شرکت‌ها به جای دادن اینترنت به مردم، مشتری‌هایشان را افزایش می دهند.

واعظی تصریح کرد: اکنون در حوزه اینترنت سیاست یک به هشت را در پیش گرفته‌ایم و قصد داریم به هیچ وجه بیشتر از هشت مشتری به یک خط ندهند.

وزیر ارتباطات و فناوری در پاسخ به سئوالی دیگری در مورد فیلتر وی‌چت و قطع و وصل شدن این برنامه نیز خاطرنشان کرد: موضوع وی‌چت قرار است دوباره بحث شود.

 

کد N95166

وبگردی