آفتاب
سازمان انرژی اتمی اعلام کرد:

نیروگاه اتمی بوشهر برای تعویض سوخت از مدار خارج می شود

نیروگاه اتمی بوشهر برای تعویض سوخت از مدار خارج می شود

تهران- ایرنا- سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: نیروگاه اتمی بوشهر پس از تولید حدود 7 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، این هفته برای تعویض سوخت به طور موقت از مدار خارج می شود.

به گزارش ایرنا، سازمان انرژی اتمی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: در جریان این تعویض سوخت، یک سوم از مجتمع های سوخت هسته ای با مجتمع های جدید سوخت به وزن تقریبی 27 تن تعویض می شود و آرایش مجتمع های سوخت قبلی در قلب راکتور، بر اساس محاسبات دقیق هسته ای، تغییر پیدا خواهد کرد.

بر این اساس، همزمان با تعویض سوخت، تعمیرات برنامه ریزی شده سالانه نیروگاه با مدیریت متخصصان و کارکنان ایرانی و مشارکت شرکتهای توانمند ایرانی و روسی انجام خواهد شد.

سازمان انرژی اتمی در این اطلاعیه آورده است: فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر در روزهای سرد پاییز و زمستان سال جاری با تولید روزانه حدود 24 هزار مگاوات ساعت انرژی الکتریکی موجب صرفه جویی روزانه حدود 6 میلیون لیتر سوخت مایع در نیروگاههای حرارتی کشور شده است.

پیش از این، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اعلام کرد: نیروگاه اتمی بوشهر ظرف چند روز آینده بصورت موقت متوقف می شود تا کار تعویض یک سوم سوخت آن و نیز سرویس سالانه نیروگاه انجام شود.

به گفته وی، قرار بود نیروگاه اتمی بوشهر اواخر دی ماه به منظور تعویض سوخت بطور موقت متوقف شود که وزارتخانه های نفت و نیرو از سازمان انرژی اتمی درخواست کردند که برای اختصاص گاز نیروگاههای گازی به مصرف خانگی، سوخت گذاری به تعویق افتد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی نیز برای پشت سرگذراندن دوره اوج مصرف گاز خانگی در طول دوره سرما، توقف موقت نیروگاه را به تعویق انداخت.

به گفته وی، فرایند تعویض سوخت و سرویس سالانه نیروگاه اتمی بوشهر حداقل یک ماه طول می کشد و یک سوم سوخت از قلب راکتور خارج و در استخرهای آب نگهداری می شود و مجتمع های سوخت جدید جایگزین آن می شود.

سیام**9173**1572
کد N95102

وبگردی