آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

15 کشته و زخمی در انفجارهای بغداد/ "ام موید" زنی که با داعش در الانبار می جنگد

15 کشته و زخمی در انفجارهای بغداد/ "ام موید" زنی که با داعش در الانبار می جنگد

15 کشته و زخمی در انفجار دو بمب در شمال و جنوب بغداد، هلاکت 21 داعشی در عملیات ارتش در فلوجه و مبارزه یک زن ساکن الانبار با داعش از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المدی پرس، یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد: در اثر انفجار بمب در منطقه الرشید در جنوب بغداد دو نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

منابع عراقی از انفجار بمب در مسیر گشتی عراقی هنگام عبور از روستای المسعود در الطارمیه در شمال بغداد و کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن چهار نظامی دیگر خبر دادند.

یک منبع وابسته به عملیات الانبار اعلام کرد: همزمان با تشدید درگیری میان نیروهای ارتش و افراد وابسته به داعش در جاده بین المللی و جنوب فلوجه شبکه های ارتباطاتی و خطوط اینترنت در این شهر قطع شد.

در حمله افراد مسلح به یک نظامی عراقی در جنوب تکریت این نظامی زخمی شد.

منابع نظامی پلیس عراق در استان صلاح الدین اعلام کردند: تعدادی از افراد مسلح بامداد به یک نقطه ایست بازرسی حمله کردند که نیروهای این مرکز با مقابله با آنها پرداختند و یک نفر را کشتند و چهار نفر دیگر را زخمی کردند.

 یک منبع وابسته به پلیس عراق در موصل بیان کرد: نیروهای امنیتی مسئول رسانه ای داعش را در شهر موصل بازداشت کردند.

منابع امنیتی در استان بغداد اعلام کردند: بمب کارگذاشته شده در منطقه اللطیفیه در جنوب بغداد هنگام عبور یک ستون نظامی ارتش عراق سبب زخمی شدن دو نظامی عراقی شد.

یک منبع امنیتی در بابل از بازداشت تعدادی از مظنونین تروریستی در شمال بابل و خنثی سازی پنج بمب در جرف الصخر خبر داد.

از سوی دیگر افراد مسلح یک کارمند دولتی را با یورش به منزلش در استان صلاح الدین از پا درآوردند.

منابع عراقی اعلام کردند: انفجار بمب کار گذاشته شده در خیابان فلسطین در شرق بغداد تلفاتی به دنبال نداشت.

از سوی دیگر منابع عراقی از کشته شدن بیش از هزار نفر در عراق در ماه ژانویه که 795 نفر از آنها غیرنظامی بودند خبر دادند.

بر اساس این آمار در مجموع 1013 نفر کشته شده اند که 795 غیر نظامی، 122 ارتشی، 96 پلیس کشته شده اند. همچنین در این مدت 2024 نفر زخمی شده اند که 1633 نفر غیر نظامی، 238 نظامی ارتش و 153 نیروی پلیس زخمی شده اند.

از سوی دیگر منابع نظامی عراقی از هلاکت 21 تروریست وابسته به داعش در منطقه صنعتی فلوجه در عملیات ارتش عراق خبر دادند.

اما پایگاههای شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها نوار ویدئویی منتشر کردند که در آن یک زن ساکن الانبار علیه تروریستهای داعش سلاح بر دست گرفته است.

در این نوار ویدئویی این زن که ام موید نام دارد می گوید: اوضاع امنیتی پس از اخراج تروریستهای داعش از منطقه الحامضیه در الانبار به سوی ثبات حرکت می کند و من آماده ام به دنبال تروریستهایی که فرار کرده اند بروم و با آنها مبارزه کنم.

وی از همه خانواده های عراقی که الانبار را ترک کرده اند خواست که به منازل خود بازگردند و از آمادگی همه ساکنان منطقه برای دفاع از منازل و خانواده هایشان سخن گفت.

کد N95058

وبگردی