آفتاب

تعهد اهداکنندگان بین‌المللی بر حمایت مالی از جمهوری آفریقای مرکزی

تعهد اهداکنندگان بین‌المللی بر حمایت مالی از جمهوری آفریقای مرکزی

اهداکنندگان بین‌المللی امروز (شنبه) متعهد شدند تا به اقدامات اتحادیه آفریقا برای خروج جمهوری آفریقای مرکزی از بحران و ناآرامی‌های موجود کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آلمان، 60 اهداکننده بین‌المللی احتمالا قرار است در کنفرانس یک هفته‌ای در نشست اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی شرکت کنند و به مساله آفریقای مرکزی بپردازند.

القسیم وین، مدیر امنیت و صلح اتحادیه آفریقا پیش از این کنفرانس گفت، هدف اصلی این نشست جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حمایت و پشتیبانی هیات بین‌المللی در جمهوری آفریقای مرکزی است.

وی افزود: اتحادیه آفریقا بودجه‌ای را بر اساس تخمین نیاز 500 میلیون دلاری تنظیم کرده است. این طرح ما برای جمع‌آوری پول به منظور حمایت و پشتیبانی از هیات حاضر در جمهوری آفریقای مرکزی است.

انتظار می‌رود که چین پنج میلیون دلار، ژاپن سه میلیون دلار، نروژ یک میلیون دلار و لوگزامبورگ 400 هزار دلار اختصاص دهد.

کمیسیونر توسعه و تحول اتحادیه اروپا روز جمعه در حاشیه این نشست گفت: اتحادیه اروپا 25 میلیون یوروی اضافی برای حمایت از نیروهای حافظ صلح آفریقا اختصاص خواهد داد.

همچنین انتظار می‌رفت که اتحادیه اروپا 20 میلیون یوروی دیگر برای حمایت از سازمان انتخابات جدید در جمهوری آفریقای مرکزی اختصاص دهد.

این کنفرانس در پی نشست ابتکار عمل انسجام آفریقا که اوایل امروز برگزار شد، صورت می‌گیرد. در این نشست 54 کشور عضو اتحادیه آفریقا حمایت خود را از شش کشور دیگر بحران زده از جمله سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N95009

وبگردی