آفتاب

تظاهرات اردنی‌ها در حمایت از ملت فلسطین

تظاهرات اردنی‌ها در حمایت از ملت فلسطین

ده‌ها اردنی‌ با برگزاری تظاهراتی در جنوب این کشور توطئه‌های عربی و غربی علیه مساله فلسطین را محکوم و اعلام کردند که با طرح صلح کری مخالفند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، اردنی‌ها با برپایی سه تجمع اعتراض آمیز در استان "الکرک" در جنوب این کشور به شدت از مواضع "مبهم" دولت اردن در قبال طرح‌های "مشکوک" در خصوص مساله فلسطین انتقاد کردند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند دولت از یک سو مساحت‌هایی برای پذیرش تعداد بیشتری از آوارگان فلسطینی در منطقه اختصاص می‌دهد و از طرفی اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت می‌شناسد که این در نهایت به بسته شدن پرونده بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان منجر خواهد شد.

معترضان از حمایت اردن از مذاکرات صلح خاورمیانه که ننگی برای اردن و فلسطین بر جای می‌گذارد، به شدت انتقاد و تاکید کردند که اجازه نمی‌دهند در خصوص مساله نخست جهان عرب کوتاهی ورزیده شود و روابط با ساکنان اصلی کرانه باختری، قدس و نوار غزه تیره شود.

تظاهرکنندگان همچنین مخالفت خود را با حمایت از صهیونیست‌ها و دیدار با مقامات تل‌آویو در اردن ابراز کردند.

شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با طرح صلح جان کری، وزیر خارجه آمریکا و ضایع کردن حق بازگشت آوارگان فلسطینی و طرح وطن جایگزین اعلام کردند.

در استان الطفیله در جنوب اردن نیز راهپیمایی با شعار "با هم توطئه را در هم می‌شکنیم" برگزار شد.

انتهای پیام

کد N95008

وبگردی