آفتاب
نماینده مردم شیراز تاکید کرد

توجه به بازنشستگان در بازتوزیع یارانه‌ها

توجه به بازنشستگان در بازتوزیع یارانه‌ها

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیشتر به سالمندان در باز توزیع یارانه‌ها شد.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، ضرغام صادقی در جمع رؤسای کانون‌های بازنشستگی کل کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع، بازنشستگان را سرمایه های ارزشمند کشور ذکر و عنوان کرد: امید است با تشریک مساعی بین مسئولین اجرایی، نمایندگان و کانون بازنشستگان زمینه‌ای برای به حداقل رسیدن مشکلات این گروه فراهم شود.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه جامعه به بازنشستگان با نگاه یک معلم تمام عیار صاحب تجربیات چند ساله نگاه کند، افزود: امید است جامعه امروز به خوبی از ظرفیت های این گروه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و تربیتی و همچنین در جایگاه مدیریتی و اجرایی استفاده کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس همچنین به سلامت اقتصادی جامعه به عنوان یکی از ابعاد اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: سلامت اقتصادی و اقتصاد سلامت قرینه‌هایی است که در جامعه ما باید به خوبی به آن توجه شود.

صادقی با بیان اینکه در کشورهای غربی با رویکرد اقتصاد سلامت به سمت طب سالمندان پیش رفته اند، تصریح کرد: جامعه ما امروز به سمت سالمند شدن و پیر شدن پیش می رود و نیاز است بسترهای اولیه در زمینه های مختلف در رابطه با سلامت افراد سالمند فراهم و در سیستم درمانی برای این موضوع گام های اساسی برداشته شود.

وی با بیان این نکته که در 30 سال آینده بیش از 25 درصد افراد جامعه ما به سمت جامعه‌ای سالمند پیش می روند، گفت: ضروری است وزارت کشور، شهرداری ها و اداره کل شهرسازی به گونه ای برنامه ریزی کنند که سالمندان بنا به اقتضای سن و مسائل پزشکی در مسائل اجتماعی جامعه به خوبی دیده شوند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس بیان کرد: در طراحی پارک و اماکن عمومی باید زمینه حضور و استفاده بهینه افراد سالمند مد نظر قرار گیرد.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام سلامت ما باید به طب سالمندی به عنوان محور کار مدیریتی خود توجه و نیروی انسانی و محتوای فکری مرتبط با آن را فراهم کند، گفت: در باز توزیع یارانه ها توجه به بازنشستگان به عنوان جبران مافات مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس پایه علمی، 15 درصد افراد بالای 65 سال به درجاتی از مشکلات سلامتی دچار می شوند که طیف گستردگی مشکلات آنان از علائم خفیف تا شدید را شامل می شود که وظیفه ما کمک به این افراد در رفع مشکلات سلامتی آنان در دو بعد جسمی و روحی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس بزرگترین هنر دولتمردان را استفاده از تجارب و ظرفیت بازنشستگی کشور برشمرد و عنوان کرد: دستگاه های اجرایی از جمله وزارت بهداشت بیمه طلایی تمام وقت را برای قشر از جامعه در نظر بگیرد.

صادقی تصریح کرد: اگر مطالبات بازنشستگان به شکل یک جا پرداخت شود بخشی از مشکلات جامعه برطرف می شود.

انتهای پیام

کد N94958

وبگردی