آفتاب
تحولات مصر/

سومین جلسه محاکمه محمد مرسی/7 نفر در بمباران مواضع افراد مسلح در سیناء کشته شدند

سومین جلسه محاکمه محمد مرسی/7 نفر در بمباران مواضع افراد مسلح در سیناء کشته شدند

برگزاری سومین جلسه محاکمه رئیس جمهوری سابق مصر و کشته شدن 7 فرد مسلح در حمله هوایی ارتش این کشور به صحرای سیناء از جمله خبرهای مصر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، سومین جلسه محاکمه محمد مرسی رئیس جمهوری مصر و 14 نفر از رهبران اخوان المسلمین امروز در مقر آکادمی پلیس قاهره و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

بیش از 4 هزار افسر و سرباز از بخش های مختلف وزارت کشور به همراه 30 خودرو زرهی مسئولیت تامین امنیت جلسه محاکمه امروز را برعهده داشتند.

مرسی و برخی رهبران اخوان المسلمین به اتهام کشتار معترضان در جریان حوادث کاخ ریاست جمهوری در تاریخ 5 دسامبر 2012 که به کشته شدن 10 نفر منجر شد محاکمه می شوند.

همچنین نیروی هوایی مصر نیز هر گونه تحرکاتی که منجر به اخلال در روند محاکمه محمد مرسی می شد، تحت کنترل داشت. از یگان ویژه مبارزه با تروریسم نیز برای جلوگیری از اغتشاش در قاهره استفاده شد.

محمد مرسی در زندان برج العرب و بقیه متهمان در زندان طره بسر می برند. "اسعد الشیخه" معاون رئیس دفتر محمد مرسی، "احمد عبدالعاطی" رئیس دفتر مرسی، "ایمن هدهد" مشاور امنیتی محمد مرسی، "عصام العریان"، "محمد البلتاجی"، "علاء حمزه"، "رضا الصاوی"، "لملوم مکاوی"، عبدالحکیم اسماعیل"، "هانی توفیق"، "احمد المغیر"، "عبدالرحمان عز"، "جمال صابر" و "وجدی غنیم" از جمله متهمان این پرونده و رهبران اخوان المسلمین به شمار می روند.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز گزارش داد: نیروهای ارتش مصر در یک حمله هوایی به شمال صحرای سیناء ، هفت نفر از افراد مسلح را به قتل رساندند. این حمله یک هفته پس از سقوط بالگرد ارتش مصر در این منطقه توسط گروه افراطی وابسته به القاعده موسوم به انصار بیت المقدس صورت می گیرد. در حادثه سقوط این بالگرد 5 سرباز مصری کشته شدند.

ارتش مصر با صدور بیانیه ای درباره این حمله هوایی گفت: چهار باب منزل عناصر تکفیری و افراطی در شیخ زوید در شمال صحرای سیناء بمباران شد که در این حمله هفت فرد مسلح کشته و پنج نفر زخمی شدند.

 

 

 

 

کد N94859

وبگردی