آفتاب
وزیر دادگستری:

بالاترین شاخص آزادی و استقلال در جمهوری اسلامی ایران مستقر است

بالاترین شاخص آزادی و استقلال در جمهوری اسلامی ایران مستقر است

وزیر دادگستری گفت: همان‌طور که امام خمینی فرمودند انقلاب اصیل ما جلوه‌ای از نهضت پرعظمت حضرت رسول الله است. امام در این صحبت خود نهضت خود را به نهضت پیامبر (ص) و همچنین مراحل حرکت خود را به نهضت بزرگ اسلامی تشبیه کرده‌اند؛ چرا که حرکت‌شان حرکتی تاثیرگذار است.

وزیر دادگستری گفت: همان‌طور که امام خمینی فرمودند انقلاب اصیل ما جلوه‌ای از نهضت پرعظمت حضرت رسول الله است. امام در این صحبت خود نهضت خود را به نهضت پیامبر (ص) و همچنین مراحل حرکت خود را به نهضت بزرگ اسلامی تشبیه کرده‌اند؛ چرا که حرکت‌شان حرکتی تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در مراسمی که بعدازظهر امروز به مناسبت یوم‌الله 12 بهمن در محل جلوس امام خمینی (ره) در بهشت زهرای تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: خدای را بی‌نهایت شکرگذاریم که در عصر امام خمینی ما را به این جهان آورد و ما را همدم امام ساخت و با الهامات، کلمات و پیام‌های او زندگی ما شکل گرفت.

وی با فرستادن درود و سلام بر روح پرفتوح امام خمینی (ره) افزود: سلام بر ملتی که 35 سال در راه امام خمینی ایستادند و با ایشان ماندند و با نگاه‌ها و پیام‌های ایشان زندگی کرده و نسبت به آرمان‌های ایشان عشق‌ورزی می‌کنند.

وزیر دادگستری با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: همان‌طور که امام خمینی فرمودند انقلاب اصیل ما جلوه‌ای از نهضت پرعظمت حضرت رسول الله است. امام در این صحبت خود نهضت خود را به نهضت پیامبر (ص) و همچنین مراحل حرکت خود را به نهضت بزرگ اسلامی تشبیه کرده‌اند؛ چرا که حرکت‌شان حرکتی تاثیرگذار است.

پورمحمدی با اشاره به بهمن سال 57، ادامه داد: امام خمینی (ره) زمانی که 35 سال پیش وارد کشور شد مستقیما بر روی دوش احساسات میلیون‌ها انسان پاک باخته خود را به قطعه شهدای بهشت زهرا رساند تا به یاران شهید و ملت بزرگ ایران اسلامی اعلام کند که حرکت خود را با راستی و قدمی صدق آغاز کرده است. ایشان 10 سال بعد نیز بر دوش میلیون‌ها انسان با زبانی صدق در کنار شهدا آرمید؛ چرا که صادقانه با مردم صحبت کرد، صادقانه عمل کرد و صادقانه جنگید، صلح کرد و دشمنی کرد. امام خمینی صادقانه قهر کرد، مبارزه کرد و صادقانه مذاکره کرد و همراه شدن 10 میلیون نفر با وی تا قطعه شهدا گواه این صداقت بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره فرموده‌اند که در جاهای مختلف انقلاب با امدادهای غیبی پیروز شده است، گفت: امام خمینی همواره فرموده‌اند که این همه اعجاز و پیروزی و این نعمت بزرگ الهی را همواره حفظ کنیم.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه پس از گذشت 35 سال از نهضت امام خمینی همچنان شعار ایشان باقی مانده است، گفت: من اکنون احساس می‌کنم که همان شعور و نشاطی که 35 سال گذشته مردم داشتند اکنون نیز همان شعور و احساس را دارند. اکنون همان استکبارستیزی و دشمن‌ستیزی‌های ما باقی مانده است؛ چرا که همگان در این مسیر ایستاده و عوض نشده‌ایم.

پورمحمدی با بیان اینکه تمام اهداف امام (ره) امروز نیز باقی مانده است، گفت: امام از همان ابتدا فرمودند که ملت باید در انتخاب و رای خود آزاد باشند، امروز به حق باید گفت که بالاترین معیار و شاخص آزادی و استقلال در جمهوری اسلامی ایران مستقر است.

وی با تاکید بر اینکه امروز استقلال ملت ما در اوج خود ایستاده است، اظهار کرد: زمانی که رهبر ما یک جمله بر زبان می‌آورد و یا زمانی که رییس‌جمهور ما یک موضع‌گیری انجام می‌دهد مشاهده می‌کنیم که تمام گردن‌فرازان، مستکبرین و مدعیان زورگو و ستمگر عالم خشمگین شده و به جنگ با ما می‌آیند که این نشان از عزت و عظمت ما دارد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه ملت ایران ضمن حفظ استقلال و آزادی، حق خود را حفظ کرده است، گفت: ملت ایران توانسته است در حوزه‌های اقتصادی، فناوری، دانش‌های پیشرفته و موضوعات مهم جایگاه خود را حفظ و ارتقا دهد.

پورمحمدی ادامه داد: آنچه که مهم‌تر از همه این دستاوردهاست این است که ملت ما حق‌خواه، حق‌طلب، حق‌خو و حق‌طلب است و این ارزشی جاودانه و سرمایه‌ای عظیم است و رهبر انقلاب این مسیر را ادامه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه امروز دولت در این راه همراه مردم است، گفت: با همه سختی‌ها و مشکلات ما می‌دانیم که وزن حق‌طلبی و حق‌گویی زیاد است، ولی این آرمان امام خمینی، شهدا و مقام معظم رهبری است و دولت به واسطه اینکه برخواسته از ملت است این راه را باید ادامه دهد و ادامه می‌دهد.

وزیر دادگستری در پایان تصریح کرد: حتما دولت می‌داند که اگر بخواهد به رای مردم وفادار و ادامه‌دهنده راه شهدا و آرمان‌های امام باشد باید در مسیر حق حرکت کند.

به گزارش ایسنا، پورمحمدی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد تهدیدهای جدید غرب علیه کشور و طرح گزینه نظامی از سوی غرب، تصریح کرد: در دست به هم دادن دولت و ملت است. حضور باشکوه مردم در 22 بهمن پاسخی قوی و قدرتمند ملت ما به یاوه‌گویان است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت نباید در مقابل این موضع‌گیری‌ها پاسخ بدهد، گفت: دولت همواره پاسخ خود را داده است.

انتهای پیام

کد N94783

وبگردی