آفتاب
پورمحمدی در بهشت زهرا:

بالاترین معیار آزادی و استقلال در ایران مستقر شده است/ دولت ادامه دهنده راه شهدا و آرمان های امام خواهد بود

بالاترین معیار آزادی و استقلال در ایران مستقر شده است/ دولت ادامه دهنده راه شهدا و آرمان های امام خواهد بود

وزیر دادگستری با حضور در محل سخنرانی امام خمینی در بهشت زهرا گفت: دولت به وضوح می داند که اگر به رای مردم وفادار باشد و ادامه دهنده راه شهدا و آرمان های امام باشد در مسیر حق حرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری پس از گلباران محل جلوس امام(ره) در سالروز 12 بهمن 57 در بهشت زهرا گفت: خدا را بی نهایت شکرگذاریم که در عصر  امام ما را به این جهان آورد و ما را همدم امام ساخت. زنگی ما با الهامات، کلمات و پیام های شکل گرفت

وی با بیان اینکه سلام بر ملتی که 35 در راه تو ایستادند افزود: سلامت بر ملتی که با توجه عهد بستند و با نگاه، پیام و کلام تو زندگی کردند و با آرمان های تو عشق ورزی می کردند.

وزیر دادگستری سپس با اشاره به بخشی از سخنان  امام گفت:  امام گفته اند انقلاب اسلامی ما جلوه ای از نهضت حضرت رسول است و امام نهضت خود را بر نهضت پیامبر تشبیه کردند.

وی با اشاره به اینکه حرکت امام بسیار تاثیرگذار و مانع بسیاری از انحرافات و لغزش ها بود افزود: 35 سال قبل امام بر روی دوش میلیون ها انسان پاک باخته خودش را به این نقطه از بهشت زهرا رساند تا به یاران شهید خود و ملت ایران اعلام کند حرکت خود را با قدم هایی سفت و محکم آغاز کرده است.

پورمحمدی سپس ادامه داد: 10 سال بعد نیز امام بر دوش میلیون ها انسان با زبان صدق و راستی در کنار شهیدان آرمید چرا که امام صادقانه با مردم صحبت کرد، صادقانه عمل کرد، صادقانه جنگید و صلح کرد.

وی با بیان اینکه امام صادقانه مبارزه و مذاکره کرد، افزود: همراهی کردن امام توسط 10 میلیون نفر تا جوار شهدا گواهی محکمی بر این صداقت است.

وزیر دادگستری ادامه داد: امام در مکان ها و زمان های مختلف گفته اند این انقلاب با امداد غیبی به پیروزی رسیده و گفته اند که ما همیشه قدر این اعجاز را بدانیم و این نعمت بزرگ الهی را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه 35 سال از نهضت امام گذشته ولی شعار و راه امام همچنان باقی است افزود: 35 سال قبل در جریان استقبال از امام من عضو کمیته استقبال و مسئولیت تنظیم جمعیت در خیابان انقلاب را بر عهده داشتم. حضور جمعیت وصف ناپذیر بود. امروز احساس می کنم همان شور و نشاط، همان استکبار ستیزی در میان مردم وجود دارد چرا که همه ما در این مسیر ایستاده ایم و عوض نشدیم.

پورمحمدی با بیان این که تمام اهدافی را که امام شروع کرده امروز هم باقی مانده است ادامه داد: امام گفته اند مردم در انتخاب آزاد باشند. امروز باید به حق بگویم بالاترین معیار استقلال و آزادی در جمهوری اسلامی مستقر شده و ما در برابر استکبار با قامتی افراشته ایستاده ایم.

وی ادامه داد: همان آرمان های امام و شهدا امروز هم پابرجاست  و استقامت ما در اوج خودش است به طوری که استقلال ما در حدی است که وقتی رهبر ما یک جمله می گوید یا رئیس جمهور موضعی می گیرد تمام گردن فرازان جهان، مستکبرین، مدعیان،  زورگویان و ستمگران عالم خشمگین می شوند و به جنگ و مقابله با ما می آیند که اینها نشان از عظمت ما است.

وزیر دادگستری در ادامه خطاب به مردم گفت:  امروز دولت شما در راه حق همراه شما است و با وجود همه سختی ها و مشکلات وزن حق طلبی و حق گویی زیاد است. و این حق طلبی نشات گرفته از آرمان های امام، شهدا و رهبری است.

وی ادامه داد: دولت چون برخاسته از ملت است و این را باید ادامه بدهد و ادامه خواهد داد. حتماً دولت شما مردم این را به وضوح می داند که اگر به رای مردم وفادار باشد و ادامه دهنده راه شهدا و آرمان های امام باشد در مسیر حق حرکت خواهد کرد.

کد N94762

وبگردی