آفتاب

کاخ دیکتاتور و قلعه دراکولا؛ 2 جاذبه برتر گردشگری رومانی

کاخ دیکتاتور و قلعه دراکولا؛ 2 جاذبه برتر گردشگری رومانی

کاخ دیکتاتور سابق رومانی و قلعه دراکولا دو جاذبه برتر گردشگری این کشور در سال 2013 بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از مقامات صنعت گردشگری رومانی که کشورش در سالهای اخیر عملکرد خوبی در جذب گردشگر داشته اعلام کرد که کاخ دیکتاتور سابق رومانی و قلعه دراکولا دو جاذبه برتر گردشگری رومانی در سال 2013 بوده‌اند.

به گزارش ای توربو نیوز، از سالها قبل با گذشت بیش از دو دهه از سقوط حکومت دیکتاتور کمونیست رومانی‌ «نیکلای چائوشسکو» کاخ وی به جاذبه گردشگری این کشور تبدیل شده و روزانه میزبان هزاران گردشگر است.

این کاخ که در شهر بخارست‌، پایتخت رومانی واقع شده از آن به عنوان «کاخ پارلمان» نام برده می‌شود با نزدیک به 4 میلیون فوت مربع مساحت سالانه میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان است. کاخ پارلمان با هزینه ای معادل 3 میلیارد یورو ساخته شده و در ساخت آن ده‌ها هزار رومانیانی از جمله هزاران سرباز که به صورت 24 ساعته کار می‌کردند، مشارکت داشتند.

قلعه دراکولا نیز به عنوان محل زندگی کنت دراکولا که به عنوان یک خون‌آشام شهرت جهانی دارد و تا کنون فیلم‌ها و داستان‌های زیادی درباره زندگی وی ساخته و نوشته شده در جنوب رومانی واقع شده است که محل دفن کنت دراکولا نیز به شمار می رود.

صنعت گردشگری از سال‌ها قبل و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق یکی از ارکان اقتصاد رومانی محسوب می‌شود و این کشور به دلیل داشتن امکانات رفاهی ارزان و مناسب و آثار تاریخی ارزشمند همواره یکی از مقاصد گردشگری اروپا به‌شمار می‌رود، البته از سال‌ها قبل با الحاق این کشور به اتحادیه‌ی اروپا، تعداد گردشگرانش چند برابر شده است.

انتهای پیام

کد N94520

وبگردی