آفتاب
دردیدار سفیر ایران درمسکو با رئیس شرکت نفتی لوک اویل تاکیدشد

آمادگی شرکت‌های نفتی روسیه برای بازگشت به بازار انرژی ایران

آمادگی شرکت‌های نفتی روسیه برای بازگشت به بازار انرژی ایران

در دیدارمهدی سنایی، سفیر ایران در فدراسیون روسیه و وحید علی اکبروف، رئیس شرکت نفتی لوک اویل ، موضوع بازگشت شرکت‌های نفتی روسیه به بازار انرژی ایران مورد بررسی و تبادل نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رئیس شرکت لوک اویل در این دیدار با خیر مقدم و تبریک به مناسبت انتصاب سنایی به عنوان سفیر ایران در فدراسیون روسیه، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی با تلاش دو طرف و با استفاده از ظرفیت‌ شرکت های نفتی روسیه گسترش بیشتری یابد.

علی اکبروف ضمن اشاره به سوابق حضور شرکت لوک اویل در توسعه میادین نفتی ایران ، تغییرات ایجاد شده در فضای بین المللی را فرصتی مناسب برای بازگشت مجدد این شرکت و دیگر شرکت‌های بین‌المللی به بازار انرژی ایران دانست و اضافه کرد: قراردادهای جدید نفتی ایران می تواند همزمان سود شرکت‌های سرمایه گذار و شرکت ملی نفت ایران را تامین کند.

سفیر ایران در روسیه نیز با اشاره به سابقه حضور شرکت های روسی در حوزه سرمایه گذاری و توسعه میادین نفتی ایران ، آمادگی وزارت نفت ایران را برای همکاری در زمینه واگذاری میادین نفت و گاز به شرکت‌های روسی اعلام و از تمامی شرکت‌های نفتی به خصوص شرکت‌های روسی دعوت کرد در صنایع نفت و گاز ایران سرمایه‌گذاری کنند.

سنایی گفت: شرکت‌های نفتی روسی همانند شرکت‌های غربی دارای توانمندی‌های خوبی در حوزه تکنولوژی وسرمایه هستند ولی متاسفانه تاکنون شرایط به گونه ای نبوده است که این شرکت ها بتوانند ازاین توانمندی ها برای تثبیت حضور خود در صنعت نفت ایران استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مقامات ایران و وزارت نفت از فعالیت این شرکت ها در ایران استقبال می کنند.

انتها پیام

کد N94386

وبگردی