آفتاب
محجوب در گفت‌وگو با ایلنا:

آوردن اسامی خاص برای دریافت کمک از دولت در بودجه جایز نیست

آوردن اسامی خاص برای دریافت کمک از دولت در بودجه جایز نیست

اگر سالهای گذشته بودجه غیر شفاف بوده است امسال نیز چنین است؛ زیرا لایحه بودجه و تبصره‌ها تغییر چندانی نداشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی آوردن اسامی خاص برای دریافت کمک از دولت در بودجه را جایز ندانست و اظهار کرد: دولت بجای این کار می‌توانست ردیف کمک در بودجه تعریف کند، هر چند آن رقم هم کوچک باشد. اما می‌توانست با شناور کردن آن میزان کمک‌ها و اسامی نیز متغییر باشند تا مشکلی نیز پیش نیاید.

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا بودجه سال ۹۳ از شفافیت لازم برخودار است یا خیر؛ گفت: اگر سالهای گذشته بودجه غیر شفاف بوده است امسال نیز چنین است؛ زیرا لایحه بودجه و تبصره‌ها تغییر چندانی نداشته است.

دبیرکل خانه‌ کارگر ادامه داد: نمایندگان متعرض به بودجه را می‌توان در دو گروه قرار داد، یک دسته به مصوبات کمیسیون تلفیق اعتراض دارند و دسته دیگر به آوردن اسامی ۵۱ شخص حقیقی وحقوقی که شامل دریافت کمک از بودجه شده‌اند.

محجوب آوردن اسامی خاص برای دریافت کمک از دولت را جایز ندانست و اظهار کرد: دولت بجای این کار می‌توانست ردیف کمک در بودجه تعریف کند، هر چند آن رقم هم کوچک باشد. اما می‌توانست با شناور کردن آن میزان کمک‌ها و اسامی نیز متغییر باشند تا مشکلی نیز پیش نیاید.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سئوال که اگر اسامی آورده نشوند ممکن است فساد ایجاد شود و یا بودجه در راههای دیگری خرج شود،  ابراز کرد: این درست.  اما دولت در هر صورتی می‌بایست اسامی کمک گیرنده‌ها را مشخص می‌کرد تا دیوان محاسبات نیز نظارت کافی را بر آن داشته باشد، اما اگر نمایندگان این تبصره را تصویب کنند کمک به این اشخاص حقیقی وحقوقی به قانون تبدیل می‌شود.

 

کد N94325

وبگردی