آفتاب
اندیشکده آمریکایی:

اسرائیل ارتباط منظمی با شورشیان جنوب سوریه دارد

اسرائیل ارتباط منظمی با شورشیان جنوب سوریه دارد

تهران - ایرنا - اندیشکده آمریکایی ˈموسسه واشنگتن برای سیاست خاورنزدیکˈ نوشت: اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نگران از نفوذ وابستگان القاعده به نواحی مجاور بلندی های جولان ، خود را ناگزیر از افزایش کمک به شبه نظامیان شورشی محلی در جنوب سوریه یافته است.

به گزارش ایرنا ، در گزارش این اندیشکده نوشته ˈایهود یاریˈ (Ehud Yaari) عضو موسسه واشنگتن و تحلیلگر کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی با عنوان ˈنقش فزاینده اسرائیل در جنوب سوریهˈ آمده است: همزمان با درگیری ها در سوریه ، اسرائیل محتاطانه و اغلب با تردید ، در جهت اتخاذ نقشی محدود در جنگ داخلی سوریه در امتداد خط مرزی بلندی های جولان ، حرکت کرده است.

این اندیشکده آمریکایی نوشته است که ارتباط اسرائیل با شبه نظامیانی که علیه دولت بشار اسد در سوریه مبارزه می کنند ، ابتدا تحت عنوان کمکهای انسانی آغاز شد.

به نوشته اندیشکده واشنگتن ، یک عملیات قابل ملاحظه از این نوع حکایت از آن دارد که یک سامانه ارتباطی و تماس های منظم (بین اسرائیل) با شبه نظامیان شورشی محلی شکل گرفته است. این تحولات یادآور اقدامات اسرائیل در امتداد مرز با لبنان در زمان جنگ داخلی این کشور در اواسط دهه 1970 است.

این اندیشکده آمریکایی در مقاله خود تصریح کرده است که داعش و جبهه النصره(وابسته به گروهک تروریستی القاعده) نیروی خود را در سوریه به میزان قابل ملاحظه ای افزایش داده اند و طبق برآوردهای اطلاعاتی اسرائیل ، آنها اکنون 40هزار نیرو دارند. اگر این گروهها تلاش هماهنگی برای گسترش جای پای خود در جنوب سوریه انجام دهند ، شبه نظامیان جنوب را در معرض یک آزمایش جدی قرار خواهند داد.

اندیشکده واشنگتن تصریح کرده که اگر وابستگان به القاعده کنترل نواحی هم مرز با اسرائیل را به دست بگیرند ، تهدیدهای تروریستی جدیدی ظهور می کند و احتمالا خونریزی های سوریه به همسایگانش صادر می شود. چنین تحولی به القاعده آزادی عملی در یک منطقه گسترده از غرب بغداد تا جنوب سوریه خواهد داد.

اروپام**1078**1575
کد N94299

وبگردی