آفتاب

تظاهرات هزاران بحرینی‌ در اعتراض به انحلال شورای علمای شیعه

تظاهرات هزاران بحرینی‌ در اعتراض به انحلال شورای علمای شیعه

هزاران تن از مردم بحرین در اعتراض به فساد اداری در این کشور و انحلال شورای علمای شیعه تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، هزاران تن از مخالفان بحرینی در منطقه "ابو صبیع" در غرب منامه، پایتخت این کشور تظاهراتی را با عنوان "گذشت از جان" برگزار کردند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار پایان فساد مالی در ادارات دولتی و دستگاه اجرایی کشور شده و حکم انحلال شورای علمای شیعه بحرین و نیز اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی علیه فعالان سیاسی را محکوم کردند.

دبیرکل یکی از گروه‌های مخالف رژیم آل خلیفه اعلام کرد: نظام بحرین باید بداند که ادامه حاکمیت یک اقلیت سیاسی دارای ثروت ممکن نیست.

وی با طرح این سوال که براساس کدام قانون شورای علمای شیعه را منحل کرده‌اند آن هم در حالی که دستگاه قضایی از فسادهای هنگفت مالی چشم پوشی می‌کند، اقدام اخیر دستگاه قضایی را در انحلال شورای علمای شیعه محکوم کرد.

از سوی دیگر مجید المشعل، رئیس شورای علمای شیعه طی سخنرانی که در این تجمع اعتراضی داشت گفت: شورای علمای شیعه دارای ماهیت و هویت دینی است و سیاست‌های کثیفی چون صدور حکم انحلال شورای علمای شیعه و مصادره اموال آن هرگز نمی‌تواند این شورا را از ادامه فعالیت‌های خود باز دارد. چرا که شورای علمای شیعه نقش خود را در آگاهی دینی در بحرین به خوبی ایفا می‌کند.

از سوی دیگر شیخ عیسی احمد قاسم، عالم شیعه بحرینی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: اگر هدف از انحلال شورای علمای شیعه این باشد که بخواهید به فعالیت‌های دینی آسیب بزنید بسیار خنده دار است چرا که این تفکر بی‌خردان و دیوانه‌هاست.

وی افزود: مردم بحرین از آگاه‌ترین مردم دنیا و بخشنده‌ترین مردم در ایثار جان در راه تغییر و اصلاح هستند.

این عالم شیعه افزود: تا زمانی که بحران در بحرین ادامه داشته باشد دولت از منافع بزرگی محروم خواهد ماند.

انتهای پیام

کد N94215

وبگردی