آفتاب
تحولات فلسطین/

شهادت 6 فلسطینی و زخمی شدن 41 نفر در ژانویه/ صهیونیستها 400 نفر را بازداشت کردند

شهادت 6 فلسطینی و زخمی شدن 41 نفر در ژانویه/ صهیونیستها 400 نفر را بازداشت کردند

رسانه های فلسطین در گزارشی اعلام کردند که تجاوزات رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی شامل بازداشت 400 فلسطینی و شهید و زخمی شدن 47 نفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما، وزارت بهداشت دولت منتخب فلسطین در گزارشی اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه گذشته میلادی (ژانویه) 6 شهید و 41 زخمی بر جا گذاشته است.

"اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت غزه با اعلام این خبر افزود: اشغالگران اسرائیلی طی ماه گذشته حملات خود را به غیر نظامیان در نوار غزه به ویژه در مناطق شرقی افزایش دادند به طوری که بسیاری از کشاورزان و اهالی این منطقه از حملات اسرائیلی ها در امان نماندند.

وی در ادامه گفت: در میان شهدا و زخمی ها شمار زیادی کودک به چشم می خورد. اشرف القدره با بیان اینکه بیمارستان ها از کمبود دارو رنج می برند از طرف های عربی و بین المللی خواست که نوار غزه را به کمک های دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مجهز کنند.

در همین راستا مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارشی اعلام کرد که مسئولان رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بازداشت شهروندان فلسطینی را افزایش داده اند. در این گزارش آمده است: نظامیان اسرائیلی در ماه گذشته میلادی طی 260 مورد یورش به روستاها و شهرهای مختلف فلسطین بیش از 400 فلسطینی را بازداشت کرده اند.

در ادامه گزارش گفته شده است: در میان افراد بازداشت شده 75 کودک و 8 زن وجود دارد. از سوی دیگر النشره گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی امروز 3 شهروند فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

 

کد N94132

وبگردی