آفتاب
درخواست رییس کانون اصلاح و تربیت از قضات

از اعزام مددجویان به کانون خودداری کنید

از اعزام مددجویان به کانون خودداری کنید

جانشین معاون دادستان در امور زنان و کودکان ضمن بازدید از کانون اصلاح و تربیت در نشستی به رفع مشکلات قضایی مددجویان پرداخت.

جانشین معاون دادستان در امور زنان و کودکان ضمن بازدید از کانون اصلاح و تربیت در نشستی به رفع مشکلات قضایی مددجویان پرداخت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این جلسه با حضور علی رستمی مدیر کانون اصلاح و تربیت تهران و خانم خاکی جانشین معاون دادستان در امور زنان و کودکان و خانم خادمی دادیار ناظر بر کانون انجام شد.

در این نشست دو ساعته در خصوص موضوع حبس زدایی و مجازات‌های جایگزین حبس بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه از کانون دختران، واحد پذیرش و تشخیص، خوابگاه‌های پسران، مددکاری، واحد روانشناسی، دارالقرآن، مجتمع آموزشی کانون ایران، مجتمع کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای و دیگر امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی از جمله سینما، استخر سرپوشیده کانون ( ویژه مددجویان )، سالن‌های ورزشی بازدید کردند.

مدیر کانون اصلاح و تربیت ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده و در حال انجام در مجموعه کانون اصلاح و تربیت بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های آموزشی و فنی و حرفه ای که کانون برای مددجویان انجام می دهد و اینکه 5۰ درصد از مددجویان کمتر از 10 روز در کانون اقامت دارند، انجام این آموزش ها با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند که اگر تکلیف مددجویان مشخص شود و حکم ایشان آن‌ها صادر شود، بیشتر به آموزش می پردازند و برنامه ریزی ها برایشان دقیق تر خواهد شد.

رستمی از فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی که در کانون جهت مددجویان انجام می شود، بعنوان وسیله ای در راستای ترمیم شخصیت و اصلاح و تربیت کودکان و نوجوانان بزهکار نام برد.

وی گفت: تعامل فی مابین کانون و مراجع قضایی و قضات می تواند موجب تسریع در حل مشکلات قضایی مددجویان شود و باید که حقوق آنان به عنوان یک شهروند مد نظر قرار گیرد و از آنجایی که زندگی جمعی تبعات منفی خود را در پی خواهد داشت، لذا از قضات محترم می خواهیم تا جایی که امکان پذیر است از اعزام مددجویان به کانون خودداری نمایند. هرچند که تعداد زیادی از آنان در مرحله دادسرا با اقدامات قانونی و قضایی که صورت می پذیرد به کانون معرفی و اعزام نمی شوند.

در پایان خانم خاکی جانشین معاون دادستان در امور زنان و کودکان از پیگیری جدی در خصوص تسریع در روند رسیدگی به پرونده مددجویان خبر داد و نظر خود را چنین بیان کرد که فعالیت های انجام شده در کانون در راستای اقدامات اصلاحی و تربیتی مددجویان جهت بازگشت سعادتمندانه به آغوش خانواده و جامعه بسیار چشمگیر، ارزشمند و کارشناسانه است.

انتهای پیام

کد N93844

وبگردی