آفتاب

هنیه: هدف از محاصره غزه، به زانو درآوردن مقاومت است

هنیه: هدف از محاصره غزه، به زانو درآوردن مقاومت است

نخست‌وزیر دولت حماس با بیان این که نوار غزه امروز آماج حملات رسانه‌ای و نظامی قرار دارد تاکید کرد: هدف از محاصره نوار غزه به زانو درآوردن ملت فلسطین و جریان مقاومت و ضربه زدن به ارزشهای ملی فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس در خطبه‌های نماز جمعه مسجد "صلاح شحاده" در شمال نوار غزه اظهار کرد: برخی از رسانه‌های کشورهای عربی دوست و برادر با تبلیغات ظالمانه و مغرضانه خود علیه فلسطین و نوار غزه، مقاومت و شهدای قهرمان و اسیران فلسطینی را هدف گرفته‌اند.

وی عنوان داشت: حملات رسانه‌ای شدیدتر و دردناک‌تر از حملات نظامی اسرائیل است چرا که این حملات از سوی برادران و نزدیکان ما صورت می‌گیرد. ما انتظار این قبیل حملات رسانه‌ای و اقدامات تحریک‌آمیز را از سوی همسایگان و دوستانی که به آن‌ها به دید یک طرف استراتژیک برای مساله فلسطین نگاه می‌کنیم، نداریم.

اسماعیل هنیه خاطرنشان کرد: حملات رسانه‌ای و نظامی اسرائیل با محاصره نوار غزه همراه شده است که به دلیل بستن تونل‌ها سخت‌تر شده چرا که این تونل‌ها شریان حیاتی برای فلسطینی‌ها و منبع تامین غذا، دارو و نیازهای اساسی آنها است.

رسانه‌های مصری تقریبا به شکل روزانه اخباری را علیه فلسطینی‌های ساکن در نوار غزه و اعضای وابسته به جنبش حماس و شاخه نظامی آن منتشر و آنها را به اقدامات "تروریستی" در داخل مصر متهم می‌کنند.

هنیه با تاکید بر اینکه دولت و جنبش حماس با مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی مخالف است و آن را نمی‌پذیرد اظهار کرد: این مذاکرات با هدف از بین بردن مساله فلسطین و ضربه زدن به پایداری مردم آن و از بین بردن حقوق آنها است.

نخست‌وزیر دولت حماس خواهان تحقق وحدت ملی در فلسطین و برقراری آشتی میان حماس با جنبش فتح شده و گفت:‌ ما خواهان تحقق آشتی ملی هستیم. ما می‌خواهیم تا مردم ما متحد شوند و ما صفحه دودستگی‌ها را ورق بزنیم. ما می‌خواهیم مردم دوباره قدرت خود را بازیابند چرا که چالش‌ها زیاد است و خطرات پیرامون مساله فلسطین خطرات واقعی است و هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند با آن مقابله کند.

اسماعیل هنیه در ادامه افزود: حماس نمی‌خواهد که یک طرف اداره مساله فلسطین را بر عهده داشته باشد و طرف‌های دیگر را به حاشیه براند.

وی در خصوص کشورهای عربی نیز عنوان داشت: توافق تونسی‌ها در خصوص قانون اساسی این کشور باعث شد تا بیش از چهار دهه ظلم و استبدادگری در این کشور پایان یابد و ملت این کشور در مقابل موجی از تغییرات تاریخی قرار بگیرند.

انتهای پیام

کد N93818

وبگردی