آفتاب
در پایان دور اول مذاکرات ژنو انجام شد؛

دیدار نمایندگان آمریکا، روسیه و سازمان ملل در خصوص نتایج ژنو 2

دیدار نمایندگان آمریکا، روسیه و سازمان ملل در خصوص نتایج ژنو 2

با پایان دور اول مذاکرات ژنو 2 که با هدف دستیابی به راهکاری جهت پایان دادن به بحران سوریه برگزار شد نمایندگان روسیه، آمریکا و سازمان ملل در نشستی نتایج این مذاکرات را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز جمعه با جان کری، وزیر امور خارجه ‌آمریکا و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نشستی را در حاشیه کنفرانس مونیخ برگزار کردند.

در این نشست که با حضور اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه برگزار شد حاضران در خصوص نتایج دور اول مذاکرات ژنو 2 میان هیات‌های دولت و مخالفان سوریه بحث و مذاکره کردند.

دور اول مذاکرات صلح ژنو2 روز جمعه بدون نتیجه چشم‌گیری به پایان رسید و دور دوم روز 10 فوریه (21 بهمن) آغاز می‌شود.

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که از زمان آغاز مذاکرات ژنو 2 در 22 ژانویه 1900 تن در سوریه کشته شده‌اند.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد خاطرنشان کرد: تعداد کشته‌شدگان از بامداد 22 ژانویه تا جمعه شب به 1870 تن می‌رسد که 498 تن از آنها غیرنظامی بوده و بدین ترتیب روزانه حدود 208 تن در سوریه کشته شده‌اند.

وی تصریح کرد: 464 تن از دیگر کشته‌شدگان از مخالفان مسلح هستند و 208 تن از آنها از اعضای "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" و "جبهه النصره" هستند.

رامی عبدالرحمن عنوان داشت: 454 تن از کشته‌شدگان نیز از نیروهای دولتی سوریه و گروه‌های حامی آنها و سه تن از آنها از جزو یگان‌های حمایت از کردها هستند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه این آمار را "هولناک" توصیف کرده و خواهان تلاش‌های جدی و واقعی برای پایان دادن به کشتارها در سوریه و توقف نقض حقوق بشر در این کشور شد.

انتهای پیام

کد N93810

وبگردی