آفتاب

نادران: اختصاص هزار و 500 میلیارد تومان برای تامین قیر پروژه های عمرانی با قانون برنامه مغایر است

نادران: اختصاص هزار و 500 میلیارد تومان برای تامین قیر پروژه های عمرانی با قانون برنامه مغایر است

تهران- ایرنا- الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اختصاص یک هزار و 500 میلیارد تومان برای تامین قیر پروژه های عمرانی را مغایر قانون برنامه پنجم توسعه دانست و گفت: بند5 الحاقی تبصره 2 لایحه بودجه 1393 باید برای بررسی بیشتر مراعا گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، وی در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس هنگام بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 93 اظهار داشت: این بند که درمورد تامین قیر مورد نیاز پروژه های عمرانی است، علاوه بر دارا بودن گردش مالی هزینه های آن باید در تبصره هدفمندی یارانه ها مشخص شود. ضمن این که فکر می کنم با قانون برنامه پنجم هم مغایرت دارد.

وی افزود: بند 5 الحاقی این تبصره هزینه ای است و چون به پررنگ تر منتشر شده، تصور می شود مربوط به بخش درآمدی است.

وی ادامه داد: اختصاص یک هزار و 500 میلیارد تومان به شرکت های قیرسازی برای تامین قیر مورد نیاز پروژه های عمرانی علاوه بر این که گردش خزانه آن مشخص نیست باید در بخش هدفمندی که تبصره مستقلی است مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد کرد: این بند مراعا گذاشته شود تا باردیگر در کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: اگر احساس شود این بند با اصول 52 و 53 قانون اساسی مغایرت دارد در آن تجدیدنظر می کنیم اما در حال حاضر معتقد به این امر نیستیم.









سیام(3)**2021**9132**1336
کد N93473

وبگردی