آفتاب

آغاز همایش علمی-تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان

آغاز همایش علمی-تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان

دبیر همایش علمی-تحقیقی مذاهب اسلامی گفت: بیست و پنجمین همایش علمی-تحقیقی مذاهب اسلامی با ارائه 150 مقاله توسط علما و نخبگان حوزوی و دانشگاهی شیعه و سنی استان‌های مختلف کشور از امروز در زاهدان آغاز بکار کرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین بنافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: این همایش در قالب کمیسیون‌های مختلف و با حضور علمای فریقین از امروز 12 بهمن ماه به مدت سه روز در زاهدان برگزار می‌شود.

دبیر همایش علمی-تحقیقی مذاهب اسلامی در ادامه اظهار کرد: از محورهای این همایش می‌توان به، تعارض حقوق اکثریت و اقلیت سیاسی در تصمیمات حکومتی، کالبد شکافی اندیشه‌های خروج و حکومت کشورهای اسلامی در دوران معاصر، نظریه مردم سالاری دینی و امارت و حکومت مطلوب دینی در عصر حاضر نام برد.

بنافی گفت: همچنین امر به معروف و نهی از منکر در باب حاکم و حکومت اسلامی، جایگاه حاکم اسلامی در اندیشه سیاسی علمای دیوبند، حاکمیت و مردم سالاری دینی، ویژگی‌های حاکم اسلامی، وظایف اقلیت‌های سیاسی در حکومت مطلوب دینی، اهل بغی در فقه اسلامی، بررسی ادله متابعت از حکومت و حدود آن و نیز حدود ظلم و جور در شریعت اسلامی مورد بحث و تبادل نظر علمای فریقین قرار می‌گیرد.

وی افزود: محور مهم بیست ‌و پنجمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی با موضوع امارات و حکومت مطلوب دینی در دوران معاصر است.

انتهای پیام

کد N93431

وبگردی