آفتاب

یک کشته و 35 زخمی در تظاهرات "وفاداری به شهدا" در مصر

یک کشته و 35 زخمی در تظاهرات "وفاداری به شهدا" در مصر

در پی درگیری پلیس با حامیان اخوان المسلمین مصر در مناطق مختلف این کشور یک تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در پی درگیری پلیس با حامیان اخوان المسلمین مصر در مناطق مختلف این کشور یک تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، به دنبال ادامه تظاهرات حامیان اخوان المسلمین مصر که روز جمعه و در میان تدابیر شدید امنیتی در شهرها و استان‌های مختلف این کشور برگزار شد منابع مصری از کشته شدن یک تن و زخمی شدن 35 تن دیگر در استان‌های قاهره و الغربیه خبر دادند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که با حضور نیروهای امنیتی مصر در بسیاری از خیابان‌ها و میادین اصلی شهرهای بزرگ این کشور از جمله میدان‌های "التحریر" و "رابعة العدویه" صورت گرفت با سر دادن شعارهایی "کودتای نظامی" مصر را محکوم کرده و بازگشت "مشروعیت" و برکناری نظام حاکم از قدرت را خواستار شدند.

تظاهرات‌های روز جمعه با شعار "هفته‌ وفاداری به شهدا" و همچنین به دعوت "ائتلاف حمایت از مشروعیت" برگزار شد.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی اعلام کرد در جریان درگیری‌ پلیس با تظاهرکنندگان در قاهره و استان الغربیه یک تظاهرکننده مصری کشته و 35 تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که مشاور رسانه‌ای وزارت بهداشت مصر در یک گفت‌وگوی تلفنی با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای خبر کشته شدن یکی از تظاهرکنندگان را تکذیب کرد.

از سوی دیگر در استان الفیوم در جنوب غرب قاهره نیروهای امنیتی مصر هقت تن از حامیان اخوان المسلمین را دستگیر و تظاهرات مخالفان نظام حاکم در مصر را سرکوب کردند.

در استان‌های المنیا، الجیزه ، اسیوط، الشرقیه و اسکندریه نیز تظاهرات مشابهی در محکومیت "کودتای نظامی" مصر برگزار شد که طی آن تظاهرکنندگان با حمل تصاویر محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر و نمادهای میدان رابعه العدویه، آزادی بازداشت‌شدگان را خواستار شدند.

ارتش مصر نیز در بیانیه‌ای از کشته شدن 13 تن از عوامل مسلح و زخمی شدن دو تن دیگر در منطقه سیناء خبر داد.

انتهای پیام

کد N93412

وبگردی