آفتاب

افزایش تحریم‌ کالاهای شهرک‌نشینان، تل‌آویو را نگران کرد

افزایش تحریم‌ کالاهای شهرک‌نشینان، تل‌آویو را نگران کرد

دولت و رهبران تجاری رژیم صهیونیستی از افزایش تهدید «جنبش بین‌المللی تحریم» و تاثیر اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا علیه صادرات شهرک‌نشینان در اراضی اشغالی کرانه باختری ابراز نگرانی کردند.

دولت و رهبران تجاری رژیم صهیونیستی از افزایش تهدید «جنبش بین‌المللی تحریم» و تاثیر اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا علیه صادرات شهرک‌نشینان در اراضی اشغالی کرانه باختری ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، قرار است چند روز دیگر وزرای کابینه دولت اسرائیل طی نشستی به تدوین راهبردی علیه کمپین بین‌المللی تحریم اقلام تجاری مربوط به شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل بپردازند.

هم‌چنین یک گروه از تاجران بلندپایه اسرائیل کمپینی تبلیغاتی را به راه انداخته و از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته‌اند تا برای تقویت اقتصاد، با فلسطینی‌ها صلح برقرار کند.

در جدیدترین تحولات، نروژ نیز روز پنج‌شنبه دو شرکت اسرائیلی را که در ساخت شهرک‌ها در مناطق تحت اشغال اسرائیل در قدس شرقی دست داشتند، تحریم کرد و در عین حال اسکارلت جوهانسون، هنرپیشه آمریکایی که اخیرا به دلیل تبلیغ برای یک شرکت آب معدنی اسرائیلی خبرساز شده بود، مجبور شد تا از مقام سفیری شرکت ضد اسرائیلی آکسفام استعفا دهد.

این تحولات نشان‌دهنده موفقیت کمپین تحریم تجاری کالاها در شهرک‌های ساخته شده در اسرائیل در جریان اشغال اراضی فلسطینی طی جنگ شش روزه سال 1967 است. جامعه بین‌الملل این اراضی را غیرقانونی می‌داند. در این میان اتحادیه اروپا نیز اخیرا اقدام به مسدود کردن کمک‌های مالی و تخصیص اعتبار به هر شرکت اسرائیلی که فراتر از مرزهای سال 1967 فعالیت داشته باشند، کرده است. این موضوع باعث به صدا درآوردن زنگ خطر در اسرائیل شده است.

لارس فابورگ اندرسون، سفیر اتحادیه اروپا در اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفت: علاوه بر اقدامات هماهنگ از سوی اتحادیه اروپا اقدامی از سوی افراد و شرکت‌های خصوصی برای تحریم تولیدات و خدمات مربوط به شهرک‌های اسرائیل انجام می‌شوند.

وی تاکید کرد: ابتکار عمل‌ها در اروپا برای الزام لیبل‌های جداگانه برای کالاهای ساخته شده در شهرک‌های اسرائیل هر زمان که در اسرائیل دور جدید ساخت و ساز اعلام شود، شتاب بیشتری می‌گیرند.

یائیر لاپید، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هشدار داد که فروپاشی مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها باعث تقویت جنبش تحریم اسرائیل و ضربه‌ای شدید به اقتصاد آن خواهد شد. اسرائیل شدیدا به صادرات متکی است و 33 درصد از تجارت خارجی آن با اتحادیه اروپا انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: اروپا یکی از بازارهای بسیار مهم برای ما است. حتی کاهش 20 درصدی در تجارت با اروپا به معنی بی‌کار شدن 9800 کارگر خواهد بود. حتی تحریم جزئی اروپا علیه اسرائیل توسط هر یک از اسرائیلی‌ها احساس شده و هزینه زندگی افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N93411

وبگردی