آفتاب

دانش‌آموزان روستایی ایلام آموزش فرهنگ رانندگی می‌بینند

دانش‌آموزان روستایی ایلام آموزش فرهنگ رانندگی می‌بینند

بر اساس قرارداد بین پلیس‌ راه و آموزش و پرورش دانش‌آموزان روستایی ایلام آموزش فرهنگ رانندگی می‌بینند.

بر اساس قرارداد بین پلیس‌ راه و آموزش و پرورش دانش‌آموزان روستایی ایلام آموزش فرهنگ رانندگی می‌بینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، سرهنگ «نورالله خادم» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در نشست با مسئولان آموزش و پروش استان در راستای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در میان جوانان و نوجوانان اظهار کرد: آموزش و پرورش نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ ترافیک و نهادینه کردن مقررات راهنمایی و رانندگی هم‌چنین آموزش مقررات ترافیکی بخصوص در مدارس دارد.

وی با بیان اینکه برای دست‌یابی به نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در استان همکاری آموزش و پرورش ضروریست، افزود: کارشناسان پلیس‌راه با حضور مدارس و ارائه‌ی آموزش‌های لازم فرهنگ ترافیک را در سنین پایین نهادینه می‌کنند که قطعاً نقش تاثیرگذاری در کاهش حوادث رانندگی دارد.

خادم ادامه داد: در زمینه‌ی این همکاری‌ها تفاهم‌نامه‌ای بین پلیس راه و آموزش و پرورش منعقد و بر اساس آن گستره‌ی آموزش فرهنگ ترافیک و عبور و مرور دانش‌آموزان صرفاً به مدارس حاشیه راه‌ها محدود نمی‌شود و با توافق آموزش و پرورش آموزش فرهنگ رانندگی به مدارس راه می‌یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش یکی از تأثیرگذارترین نهادهای جامعه است و می‌تواند در ارتقاء سطح آگاهی جامعه نقش موثری ایفا کند، خاطرنشان کرد: آموزش‌های ترافیکی در مدارس بخصوص مدارس روستایی استان انجام می‌شود.

وی حضور کارشناسان پلیس راه در مدارس و آموزش مقررات ترافیکی، نحوه‌ی سوار و پیاده شدن به سرویس مدرسه، نحوه‌ی عبور از خیابان، تولید و اجرای برنامه‌های آموزشی، توزیع اقلام تبلیغی، اجرای طرح نظارت بر سرویس‌های دانش‌آموزی را از برنامه‌های پلیس راه در مدارس استان برشمرد.

به گزارش ایسنا، «یزدانبخش شریفی» مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست اظهار کرد: ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در کاهش حوادث ترافیکی مهم بوده که آموزش ترافیکی به نسل جوان و نوجوان بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه آموزش فرهنگ ترافیک می‌تواند توسط دانش‌آموزان در میان خانواده‌ها ترویج یابد، افزود: دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان فردا هستند و در صورت فراگیری مقررات و روش‌های صحیح رانندگی آن را در آینده بکار می‌گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: این دستگاه آمادگی کامل برای همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در مدارس استان است.

انتهای پیام

کد N93256

وبگردی