آفتاب
با تایید زمان و مکان اعلام شده برای دور جدید مذاکرات

ظریف:غرب با هدف دستیابی به توافق پای میز مذاکرات بیاید، نوع جدیدی از روابط شکل می‌گیرد

ظریف:غرب با هدف دستیابی به توافق پای میز مذاکرات بیاید، نوع جدیدی از روابط شکل می‌گیرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعد از دیدارش با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه پنجاهمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در خصوص گام نهایی توافقنامه ژنو در تاریخ 29 بهمن ماه در وین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد جواد ظریف روز جمعه (۱۱ بهمن) در مونیخ گفت‌وگو با شبکه پرس تی‌وی همچنین از دولت‌های غربی خواست که توهمات درباره این که تحریم‌ها ایران را وادار به مذاکره درباره برنامه انرژی هسته‌ای خود کرد کنار گذارند.

وی در همین رابطه گفت که این توهمات که اساسا توسط امریکا گسترش می‌یابد بر سر راه گفت‌وگوها درباره برنامه انرژی هسته‌ای ایران مانع تراشی می کند.

وزیر امور خارجه ایران گفت: یک توهم وجود دارد مبنی بر این که تحریم‌ها منجر به مذاکرات شده است. من فکر می کنم این توهمات را باید کنار گذاشت.

ظریف افزود: فکر می کنم این توهم که برخی کشورهای غربی به خصوص امریکا در ابتدا داشتند که می توانند برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را متوقف کنند ما را به این مرحله رسانده است، به جایی که برای هشت سال نتوانستیم به توافقی دست یابیم.

وی افزود که دولت‌های غربی باید این واقعیت را بپذیرند که "ایران به پای میز مذاکرات می آید تا نشان دهد برنامه هسته‌ای‌اش منحصرا صلح‌آمیز است و همچنین عامل نگرانی برای منطقه ما و جامعه بین المللی را رفع کند."

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که اگر کشورهای غربی «با هدف دستیابی به توافقی به پای میز مذاکرات بیایند، نوع جدیدی از روابط» میان ایران و غرب شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N92953

وبگردی