آفتاب

ولید معلم: نتایج محسوسی از مذاکرات صلح سوریه به دست نیامد

ولید معلم: نتایج محسوسی از مذاکرات صلح سوریه به دست نیامد

تهران- ایرنا- ˈولید معلمˈ وزیر امور خارجه سوریه روز جمعه گفت: مذاکرات صلح یک هفته ای با میانجیگری سازمان ملل متحد میان نمایندگان دولت سوریه و مخالفان آن نتوانسته است به هیچگونه نتایج محسوسی دست یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، معلم پس از پایان مذاکرات محرمانه در سوییس به خبرنگاران گفت: با تأسف می گویم که ما به هیچ نتیجه محسوسی در این هفته دست نیافته ایم.

معلم علت این امر را نبود پختگی و جدیت در هیأت نمایندگان مخالفان عنوان کرد و گفت که آنها قصد متلاشی کردن مذاکرات صلح را داشته اند.

به گفته وی، مخالفان به گونه ای رفتار کرده اند که گویی ما برای تسلیم کردن همه چیز به آنها به ژنو آمده ایم که نشانگر توهمی است که که آنها دچار آن هستند.

معلم این سخنان را پس از آن بیان کرد که ˈاخضر ابراهیمیˈ میانجی سازمان ملل گفت: قصد دارد دو طرف را برای شروع دور جدید گفت وگوها در دهم فوریه (21 بهمن) مجدداً به پای میز مذاکرات بازگرداند.

معلم گفت: ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه پس از مطالعه و بررسی گزارش این هیأت در خصوص دور نخست مذاکرات، در باره شرکت در دور بعدی تصمیم خواهد گرفت و بازگشت مذاکره کنندگان منوط به درخواست مردم سوریه است.

معلم تأکید کرد که این هیأت، نماینده نگرانی ها و منافع مردم سوریه است.

به گفته معلم، بیانیه ژنو یک، در نبود هیأت نمایندگی سوریه تهیه و تنظیم شده بود و تفسیرها از محتوای آن دچار واگرایی است.

وی افزود: نگرانی اصلی ما مبارزه با تروریسم است و مخالفان کاملاً از آنچه در سوریه می گذرد، دور و جدا هستند.

مترجمام**1486**1504
کد N92884

وبگردی