آفتاب
تحولات همسایگان شرقی/

بازداشت ژنرال سابق ارتش کانادا در افغانستان/ اولین نشست کمیته مذاکرات صلح با طالبان

بازداشت ژنرال سابق ارتش کانادا در افغانستان/ اولین نشست کمیته مذاکرات صلح با طالبان

بازداشت ژنرال سابق ارتش کانادا در افغانستان، درگیری مسلحانه در هلمند، اولین نشست کمیته مذاکرات صلح با طالبان و احتمال کودتا در پاکستان از جمله خبرهای مرتبط با تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه از بازداشت دانیل منارد ژنرال سابق ارتش کانادا در افغانستان به اتهام قاچاق سلاح خبر داد که در سال 2011 به خاطر افشای رابطه‌ اش با یک زن از سمت خود استعفا داده بود.

این درحالیست که شرکت امنیتی گاردا ورلد که دانیل منارد برای آن کار می کرد، علت بازداشت این ژنرال پیشین کانادایی را سوء تفاهم در مورد عملکرد شرکت امنیتی خصوصی عنوان کرد و از آزادی این فرد در آینده نزدیک خبر داد.

یونایتد پرس اینترنشال نیز از کشته شدن یک نیروی پلیس و هشت فرد مسلح و زخمی شدن دو پلیس در جریان درگیری مسلحانه شبه نظامیان و نیروهای امنیتی در ولایت هلمند در جنوب افغانستان خبر داد و نوشت نیروهای امنیتی همچنین هشت دستگاه موتورسیکلت و سه قبضه سلاح را مصادره و شش فرد مسلح را بازداشت کردند.

این رسانه غربی در خبر دیگری از برگزاری اولین نشست کمیته مذاکرات صلح با طالبان پاکستان با هدف از سرگیری مذاکرات با گروه تحریک طالبان به ریاست نواز شریف نخست‌ وزیر این کشور خبر داد.

صدای روسیه نیز گزارش داد طبق مدارک محرمانه افسرهای ارشد پاکستانی، آمریکا از سال 2006 تاکنون 330 حمله با پهپاد را انجام داده است.

روزنامه نیشن نیز از کشته شدن سه مرزبان و زخمی شدن چهار فرد دیگر در جریان حمله تروریستی شبه نظامیان به نیروهای مرزی در منطقه خضدار ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور و شلیک موشک های آر پی جی هفت و انفجار بمب کنار جاده ای خبر داد و نوشت به گفته مقامات بیمارستانی حال دو نفر از مجروحین وخیم گزارش شده و احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

روزنامه جنگ پاکستان نیز گزارش داد که در سال جاری 40 کشور جهان از جمله پاکستان، افغانستان و برخی از کشورهای آفریقایی با خطر احتمالی سرنگونی دولت دموکراتیک و کودتای نظامی مواجه اند.

کد N92742

وبگردی