آفتاب

سخنگوی اشتون: هنوز تصمیمی درباره دور بعدی مذاکرات اتخاذ نشده

سخنگوی اشتون: هنوز تصمیمی درباره دور بعدی مذاکرات اتخاذ نشده

فارس نوشت:

«مایکل مان» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهارات امروز یک مقام وزارت خارجه روسیه در مورد برگزاری نشست بعدی 1+5 در نیویورک را «زودهنگام» خواند و گفت هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده است.
«مایکل مان» سخنگوی «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید هنوز تصمیمی در مورد دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اتخاذ نشده است.

وی که با خبرنگار بین الملل فارس گفت‌وگو می‌کرد، اظهارات امروز یک مقام وزارت خارجه روسیه را «زودهنگام» خواند و گفت: هنوز زمان و مکان برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌ای مشخص نشده است.

ساعتی قبل خبرگزاری اینترفاکس به نقل از «میخائیل اولیانوف» رئیس بخش امنیت و خلع سلاح وزارت خارجه روسیه نوشته بود: «توافق شده است که نشست بعدی روز 18 فوریه (29 بهمن) در سطح مدیران سیاسی در نیویورک برگزار شود.»

مان در این مورد به خبرگزاری فارس گفت: «این اظهارات زودهنگام بود. هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.»

وی در پاسخ به این سوال نیز که با توجه به حضور همزمان «کاترین اشتون» و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در نشست امنیتی مونیخ، آیا دیداری بین آن‌ها صورت می‌گیرد، گفت: «فعلا چیزی در این باره مشخص نیست.»

ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) روز سوم آذر به توافقی اولیه رسیدند که از 30 دی ماه رسما اجرایی شد. این توافق 6 ماهه با ایجاد تعهداتی برای طرفین، به آن‌ها اجازه می‌دهد برای رسیدن به راهکاری جامع مذاکره کنند.

«محمد جواد ظریف» پیش از این گفته بود مذاکره برای راهکار جامع احتمالا از اواخر بهمن آغاز می‌شود. محل و سطح برگزاری این نشست هنوز اعلام نشده، اما 2 شهر نیویورک و ژنو از جمله گزینه‌های مطرح در رسانه‌ها بوده‌اند.

/2727

کد N92733

وبگردی