آفتاب

کری، ابودیس را برای پایتختی فلسطین پیشنهاد کرد

کری، ابودیس را برای پایتختی فلسطین پیشنهاد کرد

ایسنا نوشت:

رادیو رژیم صهیونیستی فاش کرد: جان کری در صدد ارائه طرحی است که در آن پیشنهاد شده شهرک "ابودیس" در شرق قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین تعیین شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رادیو اسرائیل با انتشار گزارشی فاش کرد: جان کری، وزیر خارجه آمریکا قصد دارد طرحی را با هدف برقراری صلح و پایان درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین ارائه دهد که در آن پیشنهاد شده شهرک "ابودیس"، یکی از شهرک‌های فلسطینی شرق قدس و چسبیده به این شهر به عنوان پایتخت کشور فلسطین تعیین شود.

در این گزارش آمده که در طرح کری صراحتا به نام "ابودیس" اشاره نخواهد شد.

رادیو اسرائیل در ادامه اعلام کرد که آمریکا از طریق به کارگیری اصطلاح "قدس بزرگ" می خواهد چنین وانمود کند که اعلام پایتخت دولت فلسطین در هر بخشی از شهر قدس ممکن است این حقیقت را که قدس شرقی یا غربی "پایتخت ابدی اسرائیل" باشد، نادیده بگیرد.

در این گزارش تصریح شده است، آمریکا کاملا واقف است که مقامات رژیم صهیونیستی راضی نخواهند شد که قدس شرقی را که دهها هزار تن از یهودیان پس از سال 1967 در آن ساکن شدند تخلیه شده و تحویل فلسطینی‌ها دهند. این در حالی است که مقامات فلسطینی بارها اعلام کرده‌اند یکی از شروط اصلی آنها برای امضای توافق با رژیم صهیونیستی تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی است.

5252

کد N92671

وبگردی