آفتاب
امام جمعه اردبیل :

بازیگران سیاست منطقه چاره ای به غیر از بازگشت به سوی ایران ندارند

بازیگران سیاست منطقه چاره ای به غیر از بازگشت به سوی ایران ندارند

اردبیل – ایرنا – امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در این استان گفت : بازیگران سیاست منطقه به غیر از بازگشت به سوی ایران چاره ای ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی ، در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل افزود : جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین کننده و اساسی در معادلات سیاسی منطقه دارد و سیاسمتداران غرب نیز به این واقعیت اذعان دارند که تعیین آینده سیاسی کشورهای منطقه مانند افغانستان ، لبنان ، سوریه و نظایر آن بدون حضور و کمک ایران امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به سفر اخیر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به ایران گفت : دولتمردان ترکیه با این سفر به غرب و جهانیان پیام دادند که بازگشت از شکست ؛ خود یک پیروزی بزرگ محسوب می شود.

وی افزود : سفر اردوغان به ایران نشان داد که ترکیه از آمریکا ؛ اروپا و کشورهای مرتجع عرب منطقه جدا و با ایران اسلامی همراه شده است .

وی خاطرنشان کرد : رگه هایی از جوانمردی در اردوغان وجود دارد چرا که او شجاعانه اعلام کرد راهی را که ترکیه در قبال سیاستهای منطقه ای در پیش گرفته بود اشتباه بود.

وی با اشاره به اینکه سفر اردوغان به ایران بسیاری از لابی های غرب و صهیونیست ها را در منطقه به شکست کشانید گفت : اقدام عملی ترکیه نشان می دهد که این سفرنخست وزیر ترکیه به تهران یک سفر تاکتیکی نیست.

وی یادآوری کرد : همه تحولات اخیر در جهان از ارتقای شان مکتب اهل بیت (ع) حکایت دارند و موقعیت بسیار مناسبی برای گسترش این فرهنگ در جهان پدید آمده است.

امام جمعه اردبیل همچنین به مذاکرات ژنو 2 اشاره کرده و بیان کرد : این مذاکرات محکوم به شکست بود زیرا جمهوری اسلامی ایران بعنوان بازیگر اصلی موضوع سوریه در آن حضور نداشت .

وی اضافه کرد : ژنو 2 مملو از تناقض بود و سرنوشتی جز شکست نداشت ، این مذاکرات در واقع یک کودتای حقوقی از سوی آمریکاست ، واشنگتن در ژنو 2 بدنبال این است که اقدامی که در شورای امنیت بواسطه وتوی روسیه و چین نتوانسته است به آن دست یابد در این مذاکرات بدست آورد.

خطیب جمعه اردبیل همچنین در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نشانه های شکست وهابیان در همه جای دنیا آشکار شده است گفت : یک شاعر وهابی شعری را سروده و در آن اذعان کرده به غیر از قطره آبی در چاله چشمانمان در هیچ جای دنیا هیچ چیزی برای ما باقی نمانده است.

وی با اشاره به اینکه در این روز جمعه از دست جنایات گروه های سلفی شیعه و سنی به حضرت ولی عصر (عجل) پناه می بریم خاطرنشان نمود : این آمریکا بیش از 15 کانال در اختیار این گروهها قرار داده است که در آنها بر علیه بزرگان اهل سنت کفر و ناسزا می گویند.

وی ادامه داد : هر دو این گروهها تروریست می باشند که در زیر حمایت های غرب اقدام به کشتار شیعیان و اهل سنت به منظور ایجاد اختلاف بین مسلمانان و نیز بدبین نمودن مردم دنیا به دین اسلام می کنند.

حجه الاسلام عاملی بیان کرد : خبرهای دریافتی از بی اعتقادی تعداد زیادی از مسلمانان در درون کشور عربستان حکایت دارد و این افراد علت آن را اقدام های وحشیانه و غیرانسانی گروههای سلفی ذکر می کنند و می گویند که اگر دین این هست ما نمی خواهیم.

وی با اشاره مجدد به اینکه ایران اسلامی جایگاه ارزشمند خود را در جهان یافته است گفت : همه این موفقیت های ارزشمند در سایه انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) و مهمتر از آن ایستادگی و مقاومت و ظلم ناپذیری مردم مسلمان ایران و پیروی آنان از ولایت فقیه به دست آمده اند.

وی با گرامی داشت ایام الله دهه مبارکه فجر تاکید کرد : باید به خاطر همه این موفقیت ها به درگاه خداوند متعال شکرگزار باشیم و جشن های مربوط به این دهه را باشکوهتر از سال های قبل برگزار نماییم.

592/530 / 1495
کد N92662

وبگردی