آفتاب

حضرت محمد (ص) محور وحدت مسلمانان جهان است

حضرت محمد (ص) محور وحدت مسلمانان جهان است

سنندج - ایرنا - امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه همه مسلمانان جهان حضرت محمد (ص) را به عنوان آخرین فرستاده الهی قبول دارند، آن حضرت را محور وحدت مسلمانان جهان دانست.

به گزارش ایرنا؛ ماموستا محمد امین راستی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: عده ای با مطرح کردن دین، نژاد و رنگ درصدد ایجاد تفرقه میان صفوف مسلمین هستند.

وی با اشاره به اینکه ماه ربیع الاول ماه ولادت حضرت محمد (ص) است گفت: برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) بزرگترین جشن و سفره الهی است که خدا به مسلمانان ارزانی کرده است.

به گفته وی کلمه لاالله الا الله به معنای نفی هر گونه شرک و بردگی است و سعادت تمام بشر در این آیه نهفته است.

خطیب جمعه سنندج حضرت محمد را پیامبر رحمت، مغفرت و نورانیت توصیف کرد و گفت: هدایت، عزت و رستگاری مسلمانان مرهون تبعیت از رسول الله است.

امام جمعه موقت سنندج طایفه بنی هاشم را بهترین طایفه در میان قبایل دانست و افزود: حضرت محمد نیز بهترین انسان در میان مخلوقات خداوند و برگزیده ترین پیامبران الهی است.

ماموستا راستی گفت: بر خلاف نظرعده ای که گمان می کردند دین اسلام بوسیله شمشیر توسعه و رشد پیدا کرده است دین اسلام بوسیله اخلاق و سیره رسول الله توسعه پیدا کرد.

وی علل انحراف برخی از مسلمانان و گرفتار شدن در ورطه گرفتاری را ناشی از دوری از منش و سیره رسوال الله دانست.

به گفته وی پرداختن به ذکر، سیره و اخلاق رسول الله (ص) سبب حل مشکلات در تمام جنبه های اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می شود.

امام جمعه موقت سنندج گفت: حضرت محمد مصطفی (ص) در تمام عمرش به صفات حلم، صبر، شکیبایی و علم آراسته بوده و اوایل عمرش تا زمانی که به پیامبری مبعوث شد نزد مردم به محمد امین معروف بود.

وی تصریح کرد: آن حضرت زحمات و درد و رنج های زیادی برای گسترش اسلام و دعوت انسان ها به خداپرستی متحمل شدند.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه خداوند متعال آدم را اشرف مخلوقات قرار داده است و او را بر تمام مخلوقات برتری داده است، گفت: خدواند در میان تمام بشریت افرادی را که شایسته رسالت بوده اند به مقام نبوت برگزیده است.

وی با اشاره به اینکه انسان در نزد پروردگار از کرامت خاصی برخوردار است گفت: ما انسان ها نیز در مقابل لطف و رحمت خداوند در خدمت بندگان خدا باشیم.ک/2

7352/533/1495
کد N92661

وبگردی