آفتاب

دفاع سیدحسن خمینی از پیوند فرهنگ ایرانی و اندیشه دینی

دفاع سیدحسن خمینی از پیوند فرهنگ ایرانی و اندیشه دینی

یادگار حضرت امام گفت: انقلاب اسلامی یک نه به آن‌هایی بود که در برابر فرهنگ ایرانی و اندیشه‌ دینی ایستاده بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم اولین سالگرد مرحوم دکتر حسن حبیبی با اشاره به اینکه « 1400 سال است که عشق به اهل بیت(ع) بخشی از فرهنگ ایرانی است» اظهار کرد: مقابله با تلاش برای از بین بردن این اندیشه، موجب شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مرحوم حبیبی گفت: در میان روشنفکران و دین‌داران این چنین باب بود که یا باید دیندار بود یا صرفا باید به ایران پرداخت و ایران هم در گذشته قبل ازاسلام خلاصه می‌شود؛ اما دکتر حبیی کسی بود که بین ایران و اسلام پیوند برقرار کرد.

وی با اشاره به این‌که «دکتر حبیبی به ایران علاقه داشت، اما هرگز ایرانی بودن او را از تقید به اعتقادات مذهبی جدا نکرد» خاطرنشان کرد: ایران فقط آب و خاک، زبان و منافع اقتصادی نیست بلکه ایران جایی است که فرهنگ ایرانی در آن‌ حاکم است. آیا کسی می‌تواند بگوید بیدل دهلوی، مولانا، امیرالمومنین(ع) و سید الشهدا(ع) در فرهنگ ایران جای ندارند؟ دفاع ما از آرمان فلسطین هم دفاع ازایرانیت ماست، چون دفاع از مظلوم جزیی از فرهنگ ایرانی است.

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) همچنین با بیان این‌که «فرهنگ ایرانی حلقه پیوند امروز با گذشته است که هویت ما را می‌سازد» خاطرنشان کرد: دکتر حبیبی یک ایران‌دوست بود اما وی صرفا دلباخته آب و خاک نبود، بلکه وی به فرهنگ این سرزمین عشق می‌ورزید.

وی افزود: رستم و سیاوش اجزای فرهنگ ما هستند اما فراموش نکنیم که فرزندان فاطمه(س) هم جزء بزرگی از این فرهنگ هستند.

انتهای پیام

کد N92655

وبگردی