آفتاب
امام جمعه ارومیه:

مذاکرات برای رفع تحریم‌ها و رسیدن به زندگی راحت‌تر نبود

مذاکرات برای رفع تحریم‌ها و رسیدن به زندگی راحت‌تر نبود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: گرامی داشتن دهه فجر برای تامین و تداوم انقلاب و نظام موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید‌مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، افزود: گرامی داشتن دهه فجر نسل‌هایی که بعد از انقلاب پا به عرصه وجود گذاشتند را نیز با اهداف انقلاب و نظام آشنا می‌کند، همچنین یکی از مباحث بسیار مهم در دهه فجر یادآوری این نکته است که برای چه قیام کردیم و این انقلاب به چه هدفی انجام پذیرفت.

وی تصریح‌کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید نعمت‌الهی و عهدی که خداوند با شما بست را یاد کنید، یعنی باید به یاد بیاوریم که برای چه به پیامبر ایمان آوردیم و با ایشان پیمان بستیم، در دهه‌فجر نیز باید به یاد بیاوریم به چه منظور قیام شد و هدف از این قیام چه بود، نباید فراموش کنیم برای خدا و اجرایی‌شدن احکام الهی قیام کردیم و نه برای سیرشدن شکم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: اگر چه مسائل اقتصادی و معیشت مردم هم جزو اهداف انقلاب بود اما نباید این را فراموش کرد شهدا برای چه رفتند، هدف این همه شهیدی که به خون خود غلطیدند این بود که احکام دین در جامعه ما ساری و جاری شود.

وی در رابطه با مذاکره ایران و 5+1 اظهار کرد: باید توجه کرد که مذاکرات فقط برای رفع تحریم‌ها و رسیدن به زندگی راحت‌تر نبود، مردم سی و چند سال ایستادگی کردند تا عزت دین حفظ شود، بنابراین در دهه فجر باید این مساله را در اذهان زنده کنیم که نظام برای چه چیزی به وجود آمد و برای چه هدفی این قیام از طرف ملت بزرگ ایران شکل گرفت.

قریشی با اشاره به 12بهمن سالروز ورود حضرت امام (ره) به کشورمان و لزوم شناخت هر چه بیشتر ایشان گفت: وقتی که امام‌خمینی(ره) با هواپیما از پاریس به ایران می‌آمدند در مصاحبه‌ای از ایشان سوال شد چه احساسی دارید که در جواب فرمودند هیچی، هیچ احساسی ندارم، مشخص می‌شود که در چنین فردی اصلا و ابدا نه تکبر نه قدرت‌طلبی و نه انحصارطلبی وجود ندارد و چون وظایف خدایی خود را عمل ‌می‌کند هیچ احساسی ندارد.

وی افزود: خود ایشان نقل کرده‌اند زمانی که من را برای تبعید دستگیر کردند در مسیر قم و تهران خودرو را کنار زدند و احساس کردم که می‌خواهند مرا بکشند و کار را تمام کنند، به درون خودم مراجع کردم ببینم می‌ترسم یا نه که دیدم هیچ ترسی ندارم؛ خود امام می‌فرمایند به والله خمینی تا حالا نترسیده است.

قریشی با اشاره به اینکه عنایت الهی شامل حال ملت ما شده است گفت: در تاریخ می‌خوانیم پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در سال شش هجرت تصمیم می‌گیرند که به زیارت خانه خدا که تحت حکومت مشرکان بود، سفر کنند، در بعضی نقل‌ها هست زمانی که حضرت با 1400 نفر به حدیبیه می‌رسند کفار از این مساله مطلع می‌شوند و سوگند یاد می‌کنند که اجازه نخواهند داد پیامبر(ص) به مکه برسند و ایشان را به شهادت خواهند رساند، اما عنایت خداوند شامل حال حضرت رسول (ص) شد و خداوند اجازه این کار را نداد، راجع به امام(ره) همین گونه بود زمانی که ایشان سوار هواپیما می‌شدند برای امریکا کاری نداشت که آن هواپیما را منفجر کند اما خداوند نخواست، این الطاف الهی را که همیشه شامل حال امام و امت بوده است، نباید فراموش کنیم.

امام جمعه ارومیه در رابطه با اظهارات اخیر مقامات امریکا اظهارکرد: اوباما و دیگر مسئولین امریکایی اعلام کرده‌اند که گزینه نظامی روی میز است، این‌ها اصلا و ابدا قابل اعتماد نیستند و نباید به این‌ها اعتماد کرد چرا که امروز یک چیزی می‌گویند و فردا خلاف آن را می‌گویند، کسانی که مریض‌القلب هستند زیاد سراغ این‌ها می‌روند ما فقط باید به خداوند متعال تکیه کنیم خداوند وعده قطعی نصرت داده است که پیامبران را و مومنین را هم در دنیا و هم در آخرت کمک خواهد کرد و بعد هم فرموده که ای مردم دلتان قرص باشد که اگر خداوند شما را یاری کند هیچ‌کس بر شما غلبه نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: نصرت خداوند را هم بسیار دیده‌ایم، در طبس چه کسی بود که این‌ها را از بین برد، در دوران دفاع‌مقدس چه کسی بود که دشمنان را طرد کرد، پس ما نیز باید دلمان به کمک‌های خداوند متعال و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدّ ظله‌العالی)، قرص باشد.

انتهای پیام

کد N92484

وبگردی