آفتاب

هلاکت 40 عضو داعش در عملیات ارتش عراق/ تاکید مالکی بر لزوم حضور ارتش در فلوجه

هلاکت 40 عضو داعش در عملیات ارتش عراق/ تاکید مالکی بر لزوم حضور ارتش در فلوجه

در حالی که منابع محلی از کشته شدن 40 تن از اعضای داعش در عملیات نیروهای ارتش عراق در استان الانبار خبر دادند، نوری مالکی تاکید کرد: بازگشت ساکنان فلوجه به این شهر و برقراری مجدد امنیت در آن، دلایل لزوم حضور ارتش در شهر فلوجه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، نیروهای ارتش عراق و یگان ویژه مبارزه با تروریسم در ادامه عملیات خود در استان الانبار، 40 تن از اعضای گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" را در منطقه "الجریشی" به هلاکت رساندند.

پیشتر نیز یک منبع در فرماندهی عملیات نظامی در الانبار اعلام کرده بود که نیروهای وابسته به ارتش عراق توانستند کنترل مسیر بین‌المللی بغداد – الانبار را به دست گرفته و امنیت را در این مسیر تامین کنند.

وی همچنین تصریح کرد که ارتش به زودی عملیات بازرسی روستاهای اطراف این منطقه را آغاز خواهد کرد.

از سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند شبه نظامیان داعش منزل رئیس شورای استان الانبار را منفجر کردند.

وزارت دفاع عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سعدون الدلیمی، سرپرست وزارت دفاع عراق روز پنجشنبه نشستی را با فرماندهان عملیات استان الانبار و بابک زیباری، رئیس ستاد ارتش در مقر فرماندهی این عملیات واقع در شهر الرمادی برگزار کرد.

در این بیانیه آمده است: در نشست مذکور راه‌های اعمال فشار و تقویت توان نظامی در عملیات علیه گروه‌های تروریستی در استان الانبار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از سوی دیگر نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: به دو دلیل حضور ارتش در فلوجه ضروری است که دلیل اول بازگشت ساکنان این شهر به فلوجه و دیگری لزوم برقراری امنیت و ممانعت از تبدیل شهر فلوجه به منطقه‌ای برای از بین بردن وحدت ملی عراق است.

منابع خبری همچنین از کشته شدن دو تن از نیروهای امنیتی کردها موسوم به "آسایش" در شرق کرکوک به دست افراد مسلح خبر داد.

انتهای پیام

کد N92428

وبگردی