آفتاب

دیدار کری با لاوروف و رهبران اپوزیسیون اوکراین در آلمان/ یانوکوویچ بر عمل به تعهدات خود تاکید کرد

دیدار کری با لاوروف و رهبران اپوزیسیون اوکراین در آلمان/ یانوکوویچ بر عمل به تعهدات خود تاکید کرد

دیدار وزیر خارجه آمریکا با همتای روسی و رهبران اپوزیسیون اوکراین در آلمان، تاکید یانوکوویچ بر عمل به تعهدات خود و مذاکرات مرکل با رئیس جمهوری اوکراین از جمله خبرهای مرتبط با این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی تاکید واشنگتن بر لزوم آغاز مذاکرات ویکتوریا یانوکوویچ رئیس‌ جمهوری اوکراین و گروههای مخالف دولت برای پایان دادن به بحران در این کشور، رویترز از دیدار امروز جمعه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف همتای روسی و همچنین رهبران اپوزیسیون اوکراین از جمله  "آرسنی یاتسنیوک" وزیر اقتصاد پیشین و رهبر کنونی حزب یولیاتیموشنکو، نخست‌ وزیر پیشین،‌ "ویتالی کلیچکو" رهبر حزب اودار، "پترو پوروشنکو" عضو پارلمان اوکراین و "روسلانا لیدیچکو" یک خواننده پاپ در حاشیه کنفرانس امنیتی در مونیخ خبر داد.


اینترفکس نیز از سفر ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اورآسیا به اوکراین در اوایل ماه فوریه با هدف پایان دادن به بحران در این کشور خبر داد.

سفر نولاند به اوکراین و تلاش برای ترغیب گروههای مختلف برای پایان دادن به تنش ها درحالیست که از ابتدای اعتراضات علیه ویکتور یانوکوویچ رئیس‌ جمهوری این کشور تاکنون 234 معترض ضد دولتی بازداشت، چهار نفر کشته و 500 فرد دیگر زخمی شده و 140 نفر از معترضان در انتظار تشکیل دادگاه هستند.

بی بی سی نیز در گزارشی می نویسد: رئیس جمهوری اوکراین تاکید کرده است که وی و دولتش تمام تلاش خود را برای حل بحران در این کشور بکار گرفته و به تعهدات خود عمل می کنند.

رئیس جمهوری اوکراین بر این باور است: مخالفان به بدتر شدن اوضاع در اوکراین کمک کرده و باعث شعله ورتر شدن ناآرامی ها در این کشور می شوند اما مردم باید هر اقدامی را برای بازگرداندن صلح و آرامش به اوکراین انجام دهند.

مجمع پارلمانی شورای اروپا نیز روز گذشته ضمن ابراز نگرانی درباره بحران در اوکراین تحریم مقامات این کشور را از جمله پیامدهای نقض حقوق بشر در این کشور توصیف کرد.

شبکه خبری سی ان ان نیز در گزارشی به تماس تلفنی صدراعظم آلمان با یانوکوویچ پرداخت و نوشت آنگلا مرکل بر تلاش دولت برای عمل به توافقات خود تاکید کرده است.

کد N92403

وبگردی