آفتاب

معیشت روحانیان و طلاب چگونه تامین می‌شود؟

معیشت روحانیان و طلاب چگونه تامین می‌شود؟

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه با بیان این که «روحانیان و طلاب از مظلوم‌ترین و محروم‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند» گفت:‌ این افراد خدمت به اسلام و سربازی ولی‌عصر(عج) را به هر چیزی ترجیح می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه اصفهان، حجت الاسلام سید حسن ربانی در سومین همایش ذخایر معنوی در اصفهان اظهار کرد: جا دارد که یاد شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) را زنده نگه داریم. یکی از کارهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب ساخت همین مرکز خدمات حوزه علمیه است. آن‌هایی که می‌گویند حکومت ما حکومت آخوندی است نمی‌دانند که عمده اساتید و حوزویان جزو اقشار غیرثروتمند کشور محسوب می‌شوند و میزان مظلومیت و محرومیت آن‌ها بالاست.

وی ادامه داد: ‌روحانیان و طلاب اقشاری هستند که سربازی ولی عصر(عج) را به هر چیزی ترجیح می‌دهند. مرکز خدمات حوزه علمیه برای تامین حداقل‌های معیشت این قشر خدوم است. بعد از بازنگری‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که خدمات مرکز خدمات حوزه علمیه باید به صورت هدفمند ارائه شود و این خدمات هم‌راستا با اهداف حوزه علمیه باشد. یکسان بودن باعث می‌شود که ماموریت و رسالت روحانیت نیز با شرایط بهتری انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ قسمتی از خدمات برای عموم طلاب و روحانیان در نظر گرفته می‌شود و یک سری از خدمات برای ممتازین و اساتید لحاظ می‌شود. این خدمات بیش‌تر برای افرادی است که نقش موثرتری در رسالت دینی دارند.

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه با بیان این‌که «کارت معیشت 80 هزار تومانی برای عموم طلاب در نظر گرفته شده است» افزود: به ممتازان و اساتید کارت معیشت 120 هزار تومانی تعلق می‌گیرد البته ما می‌دانیم که نباید خدمات خود را به خدمات مادی معطوف کنیم؛ چراکه خدمات عاطفی هم بسیار اهمیت دارد و سرکشی به مشایخ و طلاب و تکریم آن‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که «اگر کسی از طلاب و روحانیان بیمار شد مرکز خدمات نباید غافل باشد» افزود: ‌بازدید و عیادت باید جزو خدمات مرکز خدمات باشد. هم‌چنین خانواده روحانیان و طلاب نیز باید مورد توجه قرار گیرند. مستمری نیز متناسب با تورم افزایش پیدا می‌کند، البته می‌دانیم که این مبلغ ممکن است زیاد کافی نباشد اما به هر حال افزایش حداقلی دارد.

وی با اشاره به همسران طلاب و روحانیان گفت:‌ همسران مانند خود روحانیان نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف حوزه علمیه دارند. هم‌چنین خانواده‌ها نیز باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند. برای مثال تقدیر از فرزندان ممتاز علما و روحانیان جزو برنامه‌های مرکز خدمات حوزه علمیه است.

ربانی ادامه داد: بین افرادی که تحت پوشش قرار دارند نباید فرق گذاشت و ما همین کار را در برنامه داریم.

انتهای پیام

کد N92317

وبگردی