آفتاب
بازرس کل استان کرمان

معوقات بانک‌ها به علت حاشیه راندن دستگاه‌های نظارتی است

معوقات بانک‌ها به علت حاشیه راندن دستگاه‌های نظارتی است

بازرس کل استان کرمان گفت: مساله معوقات بانک‌ها به علت به حاشیه راندن دستگاه‌های نظارتی است و اگر دستگاه نظارتی کار خود را انجام ندهد، وضعیت از الان هم بدتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، احمد آبیار در مراسم معارفه خود به عنوان بازرس کل استان کرمان اظهار کرد: مبارزه با ویژه‌خواری تصمیم و سیاست بسیار خوبی است که در دولت یازدهم آغاز شده است. محور حرکت سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی بر اساس پیشگیری، تذکر و آموزش است و هیچ دستگاه نظارتی خارج از این مسیر حرکت نمی‌کند. ما باید براساس واقعیت و واقع‌بینی باید حرکت کنیم و ببینیم خروجی عملکرد دستگاه نظارتی چیست و چقدر توانسته‌ایم اعتماد مردم را جلب کنیم.

وی اظهار کرد: برخورد مرحله آخر است و نمی‌شود از آن دست بکشیم، باید مبارزه با فساد باشد. باید به تقویت دستگاه‌های نظارتی و تقویت نظارت خود مدیران بر مجموعه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که «از سرمایه‌گذاری در استان و فعالیت‌های اقتصادی استاندار حمایت می‌کنیم» گفت: نیاز است خود مدیران نیز در زیر مجموعه نظارت کنند و مردم و رسانه‌ها باید بر مجموعه عملکرد مدیران نظارت داشته باشند و باید ظرفیت را برای آموزش مدیران افزایش دهیم و نقش مهم و حساس نظارت را ایفا کنیم.

بازرس کل استان کرمان اظهار کرد: سیاست ما تعامل، همراهی و همکاری با دادگستری و شورای نظارتی استان خواهد بود و از نصیحت خیرخواهانه همه دوستان استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، رییس کل سابق بازرسی استان کرمان نیز گفت: یکی از کارهای دشمن ناکارآمد نشان دادن نظام است و ما باید کارآمدی نظام را نشان دهیم و با همکاری بگذاریم چرخ‌های نظام بچرخد.

حسین هاشمی تختی‌نژاد اظهار کرد: فلسفه وجودی نظام جمهوری اسلامی عدالت است و این نظام برای حاکم کردن عدالت در جامعه اسلامی برپا شده است. برقراری عدالت کار بسیار سختی است، اما نباید ناامید شویم و در این مسیر باید خیلی تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال تحقق اهداف و آرمان‌های امام راحل هستیم باید در مسیر حاکم کردن عدالت حرکت کنیم و اگر تاکنون مانده‌ایم به علت این است که مسیرمان تحقق عدالت است. تلاش ما بر این بود در این مسیر حرکت کنیم و با دید تذکر و آموزش کار کردیم؛ همیشه به دنبال این بودیم که برخورد را در مرحله آخر بگذاریم تا مدیران مشکل مواجه نشوند و سعی کردیم با مدیران هماهنگ باشیم تا چرخ‌های نظام بچرخد.

وی افزود: در جاهایی نمی‌شود برخورد نکنیم و زمانی که فرد حاضر نیست خود را اصلاح کند، ناچاریم او را معرفی کنیم.

رییس کل سابق بازرسی استان کرمان تصریح کرد: در مدت فعالیت در استان کرمان 3 هزار و 200 هکتار اراضی منطقه ارزوئیه را که تصرف شده بود، برگرداندیم و در این مدت 62 نفر را به دستگاه‌های قضایی معرفی کردیم.

انتهای پیام

کد N92313

وبگردی